Servisi za igranje u oblaku - Budućnost (ni)je sada

Potpuni prelazak s tradicionalnih igraćih platformi na one smještene u oblaku najavljuje se već više od desetljeća, no stvarni pomaci vidljivi su tek od prošle godine. No, je li doista vrijeme da zaboravimo svoje PC-je, PlayStatione i Xboxe?

Daniel Lučić četvrtak, 28. svibnja 2020. u 00:05

Ideja o tome da gotovo sve filmove, serije i glazbu koje konzumiramo streamamo preko nekog od brojnih servisa kojima je to jedina svrha, te plaćamo na mjesečnoj bazi, kroz ovakav ili onakav pretplatnički model, prije samo 15 godina bila je smiješna. Tada smo prvi put čuli za neobičan servis YouTube, Netflixova usluga za streaming bila je dvije godine u budućnosti, a Spotify bio je u povojima. U to smo vrijeme još u velikoj mjeri bili vezani uz tradicionalnu televiziju, Filmove na DVD-u ili BluRayu te glazbu na diskovima raznih vrsta ili, u najboljem slučaju, lokalno preuzete MP3 datoteke. Malo nas je moglo zamisliti budućnost u kojoj, umjesto vlastitih kopija multimedijskih sadržaja, imamo one na koje smo pretplaćeni. Ipak, vizionari koji stoje iza tih i sličnih servisa bili su svjesni da tržište treba krenuti novim smjerom te su, usprkos skepticima, radili na uvođenju nečega što se tada činilo kao stvar iz daleke budućnosti.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 331 lipanj 2020.