AI model MarioVGG treniran na 737.000 frameova iz 280 različitih razina igre Super Mario Bros.

Istraživački tim tvrtke Virtuals Protocol razvio je AI model nazvan MarioVGG koji generira rudimentarnu verziju igre Super Mario Bros. Iako je još u ranoj fazi razvoja, model ukazuje na budući potencijal umjetne inteligencije u dizajnu igara i simulaciji.

Ivan Podnar subota, 7. rujna 2024. u 17:55
I Super Mario je šokiran modelom MarioVGG 📷 AI generirana  ilustracija, Pikaso AI
I Super Mario je šokiran modelom MarioVGG AI generirana ilustracija, Pikaso AI

Tim stručnjaka iz Virtuals Protocola, tvrtke specijalizirane za AI i blockchain tehnologiju, stoji iza stvaranja MarioVGG-a. Rezultati projekta detaljno opisuju proces treniranja AI-ja. Model je treniran na skupu podataka koji obuhvaća preko 737.000 pojedinačnih okvira iz 280 različitih razina Super Mario Bros. igre. Kako bi se olakšalo predviđanje rezultata osnovnih ulaza igrača, podaci su podijeljeni u segmente od 35 okvira. Radi pojednostavljenja, trening se usredotočio na samo dva ulaza: "trči desno" i "trči desno i skoči".

Sedam generiranih okvira

Nakon 48 sati intenzivnog treninga na grafičkoj kartici NVIDIA RTX 4090, model je generirao novu igru. MarioVGG stvara kratke video sekvence počevši od statične slike i tekstualne naredbe. Teoretski može simulirati kontinuirano igranje koristeći završni okvir jedne sekvence kao početnu točku za sljedeću.

Kao ulazne podatke prima jedan okvir te radnju u obliku tekstualnog upita i kao izlaz daje video (niz okvira) koji prikazuje zadanu radnju u igri.
Kao ulazne podatke prima jedan okvir te radnju u obliku tekstualnog upita i kao izlaz daje video (niz okvira) koji prikazuje zadanu radnju u igri.

Unatoč rezultatima, model ima određena ograničenja. Zbog učinkovitosti, smanjuje rezoluciju svog izlaza na samo 64x48 piksela. Također komprimira 35 okvira stvarnog igranja u samo sedam generiranih okvira, što rezultira isprekidanim animacijama. Možda najznačajnije ograničenje je brzina, MarioVGG je trenutno prespor za generiranje igre u stvarnom vremenu, troši oko šest sekundi za proizvodnju samo pola sekunde videa, čak i na vrhunskom hardveru. Istraživači otvoreno priznaju da model u ovoj fazi nije praktičan za interaktivno igranje.

Mario trči kroz čvrste objekte

Unatoč ovim nedostacima, AI model je postigao uspjeh u zaključivanju osnovne fizike igre, uključujući gravitaciju i detekciju sudara, bez izravnog programiranja pravila igre. Uspješno generira uvjerljive animacije Marijevog trčanja i skakanja te čak stvara nove prepreke kako igra napreduje. Međutim, povremeno ignorira korisničke naredbe ili dopušta Mariju da prolazi kroz čvrste objekte. Vizualni propusti su također česti, uključujući neobične slučajeve poput Marijeve privremene transformacije u riboliko neprijateljsko stvorenje.

Dokaz koncepta

MarioVGG trenutno služi kao dokaz koncepta i ilustrira potencijal umjetne inteligencije u revolucioniranju dizajna i simulacije igara. Daljnji razvoj ovakvih modela mogao bi rezultirati AI sustavima sposobnim za brzo stvaranje prototipova igara, automatsko generiranje razina ili čak kreiranje potpuno novih igara na temelju postojećih. Ovo bi moglo značajno ubrzati proces razvoja igara i otvoriti nove kreativne mogućnosti za dizajnere. Važno je naglasiti da ovakvi AI modeli vjerojatno neće zamijeniti ljudske dizajnere, već će im služiti kao moćan alat za proširenje kreativnih sposobnosti. Tehnologija bi mogla naći primjenu i izvan industrije igara, u područjima poput simulacije, robotike i strojnog učenja.

Gaming industrija nestrpljiva

Dok igraća industrija s nestrpljenjem iščekuje daljnji razvoj, MarioVGG ostaje fascinantan primjer konvergencije umjetne inteligencije i dizajna igara. Projekt ne samo da demonstrira tehničke mogućnosti, već i potiče razmišljanje o budućnosti kreativnog procesa u digitalnom dobu. Iako je još uvijek daleko od praktične primjene, MarioVGG predstavlja značajan korak u istraživanju potencijala umjetne inteligencije u industriji video igara, ili općenito, u kreativnim umjetničkim djelima.