Audio streaming utječe na raspoloženje i ljude čini sretnijima

Spotify se udružio s biometrijskom istraživačkom tvrtkom MindProber kako bi proučio svoje korisnike

Mladen Smrekar nedjelja, 5. ožujka 2023. u 16:02
📷 Pexels
Pexels

Glazba i podcasti koje slušate utječu na raspoloženje i streaming audio sadržaja ljude doista čini sretnijima, zaključak je studije koju je nedavno objavio Spotify. To je rezultat analize podataka o 426 korisnika koji su 40 dana dobrovoljno nosili elektrodermalne senzore aktivnosti na svom dlanu. Eksperiment je pritom ukazao na dvije stvari: slušanje podcasta ili glazbe poboljšava raspoloženje korisnika, a aktivnosti u kojima slušatelji sudjeluju utječu na vrstu sadržaja koji koriste.

Analiza 14.878 sesija slušanja pokazala je kako audio streaming podiže raspoloženje 📷 Freepik
Analiza 14.878 sesija slušanja pokazala je kako audio streaming podiže raspoloženje Freepik

Dakako, Spotify se u ovo istraživanje upustio iz nimalo altruističkih namjera. Naime, oni su htjeli pomoći oglašivačima da bolje razumiju kako se navike korisnika vezane uz glazbu i podcastove mogu koristiti za stvaranje "besprijekornog iskustva oglašavanja", no rezultati bi mogli imati zanimljive implikacije i na znanost. 

Elektrodermalni senzor aktivnosti

To, smatraju koautori studije s MIT-ovog Odsjeka za mozak i kognitivne znanosti, otvara vrata novoj vrsti antropoloških studija koje istražuju kako se ljudi nose sa zvukom u svojim životima.

Uočeno je da se streamingom audio zapisa ljudima raspoloženje popravlja bez obzira na to što trenutno rade
Uočeno je da se streamingom audio zapisa ljudima raspoloženje popravlja bez obzira na to što trenutno rade

Ključ ovog eksperimenta bio je u elektrodermalnom senzoru aktivnosti koji mjeri znoj i varijacije u elektrovodljivosti kože u svakodnevnim aktivnosti, daleko od sterilnih, laboratorijskih uvjeta kakvi su vladali u prethodnom istraživanju iz 2021. u kojem su uz pomoć tvrtke Neuro-Insight mjerili aktivnost mozga korisnika dok slušaju Spotify. 

Dokaz poznatog

Ovaj put pratilo se što sluša i kako se pritom ponašaju vlasnika besplatnog računa na Spotifyu. Analiza 14.878 sesija slušanja pokazala je kako streaming podiže njihovo raspoloženje, bez obzira na audio sadržaj koji su i kada su ga konzumirali. Uočeno je da se ljudima raspoloženje popravlja bez obzira na to što rade. Ključno je da oni biraju što će slušati i to ih čini barem malo sretnijima.

Vrsta glazbe koju ljudi slušaju pritom uvelike varira ovisno o tome što rade, pokazao je eksperiment. Tako, na primjer, ljudi više slušaju plesnu glazbu kad su u društvu ili su aktivni, a podcaste ili glasnije pjesme biraju kad su sami u šetnji. Ne zvuči kao revolucionarni zaključak, ali je sad prvi put i dokazan.