Društvene mreže treba prilagoditi različitim potrebama korisnika
Istraživači Sveučilišta u Bristolu prikupili su podatke o tome što potiče različita iskustva i potrebe te korisnike društvenih mreža kategorizirali u skupine na temelju njihovih motivacija i ponašanja

Društvene mreže trebalo bi redizajnirati tako da bolje odgovaraju različitim potrebama korisnika koji bi tako svoje vrijeme na Internetu provodili što smislenije, zaključak je istraživanja Sveučilišta u Bristolu. Studija, predstavljena na Konferenciji o ljudskim faktorima u računalnim sustavima CHI 2025 u Yokohami, sugerira da je ključ pozitivnog iskustva na Internetu pronaći pravu razinu osobnog ulaganja, ni previše ni premalo.
Četiri kategorije korisnika
Koristeći se strojnim učenjem, istraživači su prikupili podatke o tome što potiče različita iskustva i potrebe te korisnike društvenih mreža kategorizirali u skupine na temelju njihovih motivacija i ponašanja.
Ljude se podijelili u četiri osnovne kategorije. U prvoj se, kažu, nalaze društveno usmjereni korisnici (Socially Steered Users) čije djelovanje ovisi o očekivanjima i pritiscima vršnjaka. U drugoj su automatski surferi (Automatic Browsers) koji se društvenih mrežama koriste bez razmišljanja ili svrhe. Treću skupinu čine duboko angažirani korisnici (Deeply Invested Users) koji društvene mreže povezuju s osobnim značenjem, identitetom i ciljevima, dok posljednju skupinu (Goldilocks Users) čine ljudi koji u korištenju društvenih mreža vide osobnu vrijednost, ali ne ulažu puno sebe u njih.
Prilagođavanje dizajna
Umjesto univerzalnog pristupa, platforme bi, predlažu istraživači, mogle uvesti prilagođene značajke koje podržavaju različite potrebe korisnika: "Prilagođavanjem dizajna društvenih mreža tim različitim potrebama, platforme bi mogle pomoći korisnicima da zadrže kontrolu i daju veću svrhu i vrijednost vremenu provedenom na mreži", komentiraju istraživači koji sad proučavaju načine na koji bi platforme mogle identificirati različite korisničke skupine i prilagoditi im svoja sučelja.