(Blaga) električna stimulacija mozga za matematičke vještine
Nova studija (sprovedena na studentima) pokazala je kako električna stimulacija mozga može poboljšati matematičke sposobnosti, posebno kod osoba sa slabijim neuronskim vezama

Nedavna istraživanja sugeriraju da pažljivo kontrolirana električna stimulacija mozga može poboljšati matematičke vještine, posebno kod osoba sa slabijim neuronskim vezama u određenom dijelu mozga. Ova tehnika, poznata kao transkranijalna stimulacija nasumičnim šumom (tRNS), koristi blage električne signale koji se isporučuju putem elektroda postavljenih na vlasište. Ciljaju se područja mozga poput dorzolateralnog prefrontalnog korteksa (dlPFC) i stražnjeg tjemenog korteksa (PPC), koja su povezana s matematičkim sposobnostima.
U studiji provedenoj na 72 studenta Sveučilišta Oxford, istraživači su procijenili njihovo matematičko znanje prije nego što su ih podijelili u tri skupine. Dvije skupine primale su stimulaciju dlPFC-a ili PPC-a, dok je treća skupina primala lažnu stimulaciju. Rezultati su pokazali da je stimulacija dlPFC-a poboljšala sposobnost računanja, dok stimulacija PPC-a nije poboljšala učenje napamet. Značajno je da su najveća poboljšanja u rezultatima postigli pojedinci sa slabim vezama koji su imali stimuliran dlPFC. To sugerira da stimulacija djeluje tako što pojačava podražljivost neurona i interakciju s GABA-om, moždanom kemikalijom koja inhibira pretjeranu aktivnost, čime se kompenzira slaba neuronska povezanost.
Važno je napomenuti da je ranija studija s profesorima matematike pokazala da je stimulacija zapravo pogoršala njihovu izvedbu na matematičkim testovima, što ukazuje da bi osobe s visokim matematičkim sposobnostima trebale izbjegavati ovu vrstu stimulacije. Unatoč tome, istraživači vjeruju da bi ova tehnologija mogla pomoći u smanjenju kognitivnih razlika i optimizirati učenje, posebno za one koji se bore s matematikom.
Eksperimenti na studentima se nastavljaju.