EyeSyn, virtualne oči koje simuliraju kako ljudi gledaju na svijet
Program koji simulira kretanje ljudskog oka pomoći će programerima da stvore aplikacije za metaverzum, štiteći pritom korisničke podatke
Računalni inženjeri na Sveučilištu Duke razvili su virtualne oči koje simuliraju način na koji ljudi gledaju na svijet. I to čine dovoljno točno da se uz njihovu pomoć može trenirati virtualnu stvarnost i programe proširene stvarnosti. Program zvan EyeSyn trebao bi pomoći programerima u stvaranju aplikacije za metaverzum, istovremeno štiteći korisničke podatke.
Neprocjenjivi podaci
Podaci o kretanju očiju neprocjenjivi su tvrtkama koje grade platforme i softver u metaverzumu. Čitanje očiju korisnika, kažu Dukeovi inženjeri, omogućuje programerima da prilagode sadržaj odgovorima na angažman ili smanje razlučivost perifernog vida radi uštede računalne snage.
Na primjer, kada osoba gleda nekoga kako govori, njezine oči usmjeravaju pogled između očiju, nosa i usta te osobe kroz različite količine vremena. Pri razvoju EyeSyna, istraživači su stvorili model koji izdvaja gdje se te značajke nalaze i programirali njihove virtualne oči da statistički oponašaju vrijeme provedeno u fokusiranju na svaku pojedinu točku.
"Ako EyeSynu date puno različitih ulaza i pokrenete ga dovoljno puta, stvorit ćete skup podataka sintetičkih pokreta očiju, dovoljno velik da pomoću njega uvježbate klasifikator za novi program", objašnjavaju istraživači.
EyeSyn prošao test
Kako bi testirali točnost svojih sintetičkih očiju, istraživači su se okrenuli javno dostupnim podacima. Prvo su očima "gledali" video zapise dr. Anthonyja Faucija koji se obraća medijima tijekom press konferencija i usporedili su ih s podacima iz pokreta očiju stvarnih gledatelja. Također su usporedili virtualni skup podataka svojih sintetičkih očiju koje gledaju umjetničke radove sa stvarnim skupovima podataka prikupljenih od ljudi koji pregledavaju virtualni muzej umjetnosti.
EyeSyn se pokazao dovoljno sposobnim blisko uskladiti različite obrasce stvarnih signala i simulirati različite načine na koje reagiraju oči različitih ljudi. Njegova razina izvedbe dovoljno je dobra da je tvrtke mogu koriste kao osnovu za obuku novih metaverzumnih platformi i softvera. Komercijalni softver može postići još bolje rezultate personalizacijom algoritama nakon interakcije s određenim korisnicima.