Gotovo svaka druga tvrtka u Hrvatskoj nije radila u jeku koronakrize
Hrvatski Digitalni Indeks 2020 konzultantske kuće Apsolon kaže da je najveći problem tvrtkama tijekom prvog vala pandemije bila komunikacija te suradnja s klijentima i dobavljačima

Hrvatska konzultantska kuća Apsolon objavila je ovogodišnje izdanje istraživanja Hrvatski Digitalni Indeks (HDI) kojim je obuhvaćeno 300 hrvatskih poduzeća iz različitih djelatnosti i geografskih regija s ciljem uvida u stanje digitalne spremnosti hrvatskog gospodarstva. Analiza daje procjenu stanja digitalne transformacije hrvatskog gospodarstva, digitalne spremnosti hrvatskih poduzeća iz različitih gospodarskih sektora te utjecaja korona krize na poslovanje.
Spremnost na digitalnu transformaciju
Ispitanici istraživanja bile su osobe na strateškim pozicijama, odgovorne za digitalne procese poduzeća, a rezultati su pokazali kako 60% poduzeća smatra da će digitalna transformacija najveći utjecaj imati na zaposlenike. Čak 84% poduzeća smatra da će se uslijed digitalne transformacije promijeniti njihov poslovni model te 94% poduzeća vidi digitalnu transformaciju kao priliku za napredak.
Istovremeno, samo 18% tvrtki ima strategiju digitalne transformacije, što je neznatan pomak u odnosu na prethodnu godinu kada je strategiju digitalne transformacije imalo 15% kompanija.
Utjecaj pandemije
Istraživanje je pokazalo kako je COVID-19 očekivano snažno utjecao na rad poduzeća, pa tako 41% ispitanih kompanija nije radilo tijekom "prvog vala", među kojima njih 21% kao razlog navodi nemogućnost organiziranja alternativnog načina rada zbog specifičnosti poslovanja. Kao najveći problem uslijed krize 58,5% poduzeća navodi komunikaciju i suradnju s klijentima i dobavljačima.
"Ovogodišnja studija digitalne transformacije u Hrvatskoj pokazala je blagi pozitivni pomak u razumijevanju digitalne transformacije te prilika koje ona donosi. Svjedočimo četiri pozitivna trenda – najčešći nositelj odgovornosti za digitalnu transformaciju sada je predsjednik uprave, većina poduzeća smatra da digitalna transformacija neće smanjiti broj radnih mjesta, a poduzeća razumiju potrebu agilne prilagodbe i smatraju da će se posljedice uspješne ili neuspješne transformacije osjetiti u manje od tri godine. S obzirom na korona krizu, koja je vrlo jasno ukazala da digitalizacija nije pitanje izbora već neophodan put svih uspješnih društava i poduzeća, očekujemo da ćemo svjedočiti većem pozitivnom skoku u sljedećem istraživanju", zaključila je Nataša Ćurić Martinčević, predsjednica Uprave Apsolona.
Cjelokupno istraživanje moguće je pronaći na ovom mjestu.