Proširenja preglednika ne zadovoljavaju potrebe korisnika
Analizom više od 40.000 korisničkih recenzija sedam najpopularnijih proširenja za Chrome koja čuvaju privatnost, istraživači su identificirali pet ključnih problema
Popularna proširenja web-preglednika dizajnirana za zaštitu privatnosti i blokiranje online oglasa uglavnom ne zadovoljavaju očekivanja korisnika, otkriva istraživanje NYU Tandon School of Engineeringa koji će rezultate opsežne studije predstaviti na 19. ACM ASIA konferenciji o računalnoj i komunikacijskoj sigurnosti u Singapuru početkom srpnja.
Pet ključnih problema
Analizom više od 40.000 korisničkih recenzija sedam najpopularnijih proširenja za Chrome koja čuvaju privatnost, istraživači su identificirali pet ključnih problema koji se tiču performansi, kompatibilnosti, politike podataka i privatnosti, učinkovitosti i povjerenja korisnika u zadane konfiguracije.
"Naša je studija otkrila da postoji razlika između onoga što korisnici žele i onoga što ta proširenja zapravo pružaju", ističu istraživači koji su analizirali proširenja razvrstana u dvije glavne skupine.
Dvije kategorije
Prva kategorija obuhvatila je proširenja koja blokiraju reklame i programe za praćenje trećih strana kao što su AdBlock Plus (ABP), uBlock Origin, Adguard i Ghostery. Druga je pak uključila Privacy Badger, Decentraleyes i Disconnect, proširenja usmjerena na poboljšanje privatnosti korisnika blokiranjem programa za praćenje i drugih elemenata koji ugrožavaju privatnost.
Postojeće studije i usporedbe sveobuhvatno su istražile samo četiri od 14 ključnih metrika, a potpuno su zanemarivani ključni aspekti kao što su potrošnja RAM-a, vjerojatnost otkrivanja blokatora oglasa, valjanost pravila o privatnosti i primjerenost pravila filtriranja.
Nova metodologija
Zbog toga su istraživači osmislili novu metodologiju. Njihovi eksperimenti uključili su pametne alate koji su analizirali rezultate performansi, probleme s kompatibilnošću, prednosti politike privatnosti, mogućnosti blokiranja oglasa i konfiguracije popisa filtera.
Nova metodologija dala je i vrlo šaroliku sliku. Dok su proširenja poput uBlock Origina dobro optimizirale potrošnju resursa, većina drugih poput ABP-a značajno troši kapacitete procesora i memorije. Privacy Badger učinkovito je blokirao oglase i programe za praćenje trećih strana, dok se Ghostery borio s njima.
Studija je istaknula slučajeve potencijalne zlouporabe dopuštenja i nepoštivanja propisa o zaštiti podataka i programerima nudi preporuke kojima će povećati transparentnost svojih programa.