Toyota: podružnica za mobilnost ulaže u Interstellar Technologies

Toyotina podružnica za mobilnost, Woven by Toyota, ulaže 7 milijardi jena (oko 43 milijuna eura) u tvrtku Interstellar Technologies (IST). Time Toyota ozbiljno ulazi u svemirsku industriju, izvan tradicionalnog transporta

Bug.hr četvrtak, 9. siječnja 2025. u 06:30
📷 Interstellar Technologies
Interstellar Technologies

Krajnji produkt partnerstva je satelitska konstelacija koja će djelovati u niskoj Zemljinoj orbiti (LEO), s početnim planom za mrežu od 200 satelita, što se komentira kao moguća konkurencija Starlinku. Dok SAD i Kina godišnje lansiraju desetke ili čak preko stotinu raketa, Japan bilježi tek jednoznamenkasti broj uspješnih lansiranja. Interstellar, koji cilja na 30 godišnjih lansiranja do ranih 2030-ih, ističe potrebu za "strukturnom transformacijom" japanske svemirske industrije.

Toyotina preciznost s troškovnom učinkovitošću

Ključni fokus partnerstva između Woven by Toyota i Interstellar Technologies (IST) je uspostava sustava za serijsku proizvodnju lakih raketa primjenom metodologije Toyotina proizvodnog procesa koji kombinira visoku preciznost s troškovnom učinkovitošću, uz potencijalno smanjenje proizvodnih troškova za 30-40% u usporedbi s tradicionalnim metodama. Koristit će se i Toyotino iskustvo u upravljanju lancem opskrbe, kontroli kvalitete i principima efikasne proizvodnje.

Prvo platforme, onda rakete

Prvo će se izgraditi vertikalno integrirane platforme za lansiranje satelita po uzoru na model SpaceX-a i IST-ov tehnički plan, zatim i komunikacijski sustav koji uključuje širokopojasnu tehnologiju nove generacije, sposobnu za isporuku brzina do 1 Gbps izravno na zemaljske uređaje, uključujući pametne telefone i IoT uređaje.

Zatim slijedi projektiranje raketa nosivosti od 100 do 150 kilograma koje idu u nisku Zemljinu orbitu. Ciljani trošak lansiranja trebao bi biti ispod 5 milijuna eura po misiji. Pogonski sustav temelji se na motorima na tekuće gorivo koji koriste kombinaciju tekućeg kisika (LOX) i kerozina. Program također cilja na značajno skraćivanje proizvodnog ciklusa, s planiranim smanjenjem vremena proizvodnje za 60% u odnosu na trenutne industrijske standarde.