Uz pomoć računala otkrili tajnu swinga u džezu
Kad note solista na prvom i trećem taktu kasne 30 milisekundi u usporedbi s ostatkom benda, vjerojatnost da se njihova glazba doživi kao swing raste čak 7,48 puta

Swing u džez glazbi može se pojačati odgodom sviranja nota unutar takta za 30 milisekundi, izvještava studija objavljena u Communications Physics. Glazbu s odgodom na te taktove slušatelji će daleko više doživljavati kao "swing" u usporedbi s glazbenim djelima u kojima nema te odgode.
Mikro tajming
U džez glazbi, swing se ne odnosi samo na glazbeni pravac nego i na specifičan način interpretacije ritma da bi se stvorio galopirajući zvuk. Ovaj ritmički stil temelji se trodijelnoj podjeli takta u kojoj se preskače srednji ton. Swing kao osjećaj glazbenog ritma u džezu je prepoznat kao ključna komponenta stila, a ta mala odstupanja, taj mikro tajming, smatra se važnim dijelom stvaranja swing efekta u jazzu.
Kako bi otkrili u tajnu swinga u džezu, istraživači Instituta Max Planck za dinamiku i samoorganizaciju u Göttingenu poslužili su se računalnim programima kako bi manipulirali solističkim dionicama iz tri pjesme ("The Smudge", "Texas Blues" i "Jordu") i stvorili sustavna kašnjenja na downbeat, prvi (i treći) glazbeni takt.
Downbeat i offbeat
U jednom su primjeru autori odgodili solističke taktove za 30 milisekundi, a u drugom su odgodili solo dionice i na downbeat i offbeat, odnosno drugi i četvrti takt. Potom su amaterske i profesionalne glazbenike zamolili da ocijene percipirani swing u manipuliranoj glazbi.
Pokazalo se kako je u slučaju downbeata postojala 7,48 puta veća vjerojatnost da će glazbenici ono što čuju ocijeniti kao swing. S druge strane, nije pronađena značajna razlika u glazbi koja je imala odgode i u downbeatu i offbeatu u usporedbi s pjesmama u kojima nije bilo odgoda. Pritom su profesionalni glazbenici dali su znatno niže ukupne ocjene swinga od poluprofesionalnih glazbenika, ali autori sugeriraju da to može odražavati više standarde i očekivanja profesionalnih glazbenika.
Manipulacije vremenom
Uz to, autori su analizirali više od 450 solo dionica i pronašli kašnjenja na downbeat u gotovo svim izvedbama. Ovo sugerira da džezisti te suptilne manipulacije vremenom koriste u svojim izvedbama kako bi poboljšali osjećaj swinga.
Autori zaključuju da identificiranje sustavnog utjecaja odgode izvedbe na prvom i trećem taktu pomaže u preciznijoj definiciji swinga u džez glazbi. Ta saznanja, kažu oni, mogla bi poboljšati računalno generiranu glazbu, trenutno prilično ograničenu u mogućnostima stvaranja swing efekta u džezu.