"Kada dođe Vulkan, tada će…" – Neće.

Iako je Vulkan API s nama već šest godina, a koristi ga i već više od stotinu igara raznih tipova, ne čini se da su developeri navalili odbaciti DirectX i OpenGL ES i prijeći na nj kako bi bolje iskoristili višejezgrenost procesora i navodno višestruko superiorne performanse u odnosu na DirectX. Zločesti developeri, ili ipak znaju nešto o tome što entuzijastični amateri u svojim blogovima i na YouTubeu ne znaju?

Drago Galić subota, 28. svibnja 2022. u 00:00

DirectX, koji se pojavio s Windowsima 95, bio je Microsoftov odgovor na inherentni problem PC-ja: stotine tisuća hardverskih kombinacija za koje je trebalo pisati igre. U 90-tima, kada je paralelno na PC-ju postojala, uz Windowse, i još uvijek jaka baza korisnika koji su se igrali na DOS-u, ideja da se developeri igara sami uhvate u koštac s pisanjem posebnog kôda ili drivera za svaki komad hardvera na kojem se pod Windowsima može izvoditi njihova igra, bila je posve nerealna. Umjesto toga, rekli su Microsoftu da ako želi igre na Windowsima, neka napravi API koji će pristupati driverima za razni hardver, a koji će isporučivati proizvođači hardvera. Iako je prvih godina bilo problema i s driverima općenito, već desetljećima su Windowsi, baš zahvaljujući DirectX-u, najveća igraća platforma na svijetu.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 355 lipanj 2022.