Luksuz za sirotinju

Kad bi vam danas netko ponudio mobitel s brzim procesorom, slabašnom baterijom, osrednjim ekranom i dizajnom iz 2017. godine, te tražio da ga platite 4.000 kuna, grohotom biste se nasmijali. No kad to učini Apple, odjednom se radi o – isplativoj kupnji!?

Davor Šuštić četvrtak, 28. svibnja 2020. u 00:05

Američki Journal of Marketing prošle je godine objavio istraživanje Narayanana Janakiramana, asistenta s Universityja of Texas, koje se bavi poveznicama između cijene proizvoda i percepcije njegove kvalitete. U zaključcima istraživanja, potencijalni kupci razvrstani su na one s “lokalnim” i “globalnim” identitetom. U kupce s lokalnim identitetom ubraja se, primjerice, svatko tko će radije kupiti craft pivo, svježe prženu kavu iz lokalne pržionice, ili trodnevno mlijeko iz obližnje mikromljekare, nego isti taj proizvod s naljepnicom nekog razvikanog, velikog brenda. Kupci s globalnim identitetom ovi su drugi, koji će svoj novac radije potrošiti na Žuju i Nescafe, dakle, jeftinije proizvode koji im, kako smatraju, daju veću vrijednost za uloženo.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 331 lipanj 2020.