Sve se manje gugla

Iako je pad tržišnog udjela Googleove tražilice gotovo mizeran, događa se prvi put nakon dugo vremena i ima sve elemente negativnog trenda. Na pojavu konkurencije u Alphabetu su odlučili odgovoriti novom AI nadogradnjom svog pretraživanja, što su i prezentirali na netom održanoj Googleovoj I/O konferenciji

Miro Rosandić subota, 31. svibnja 2025. u 06:00

Mijenjaju li se vaše navike pretraživanja Interneta, općenito traženja informacija, savjeta, mišljenja…? Kada bi to netko mene pitao, rekao bih da već 50 posto informacija, tumačenja i objašnjenja prikupljam od chatbota (uglavnom ChatGPT i Perplexity), ali to bi bilo debelo pretjerivanje. Realno, i dalje daleko češće konkretne informacije tražim preko Googleove tražilice na mobitelu ili računalu, pritom mislima na adrese, cijene, radna vremena, ponude u web-shopu, informacije o nekim događajima i sl. No, u sjećanju mi puno više ostaje iskustvo kada sam preko chatbota pitao GenAI da mi objasni neki zdravstveni simptom, predloži plan rada na nekom projektu, ponudi objašnjenje porijekla i značenje neke fraze, itd. – u stvari i nisam u ovim primjerima koristio pretraživanje, već „razgovarao“ sa LLM-u. Na stranici prije ove (napomena za one koji čitaju tiskano izdanje) mogli ste pročitati Davorovu kolumnu o njegovim iskustvima s ChatGPT-jem, pa iako naglašava negativne dojmove (za što ima dobre argumente), opet je očito da i on poseže za tim servisima.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 391 lipanj 2025.