Uvijek u pravu, osim kad nije
Mnogi tvrde da im je ChatGPT u potpunosti zamijenio guglanje, što bi značilo kako su nas AI chatboti doveli pred zacijelo najveću revoluciju u načinu korištenja Interneta, otkako on postoji

Ako datum puštanja ChatGPT-ja u javnost uzmemo kao početak ere generativnih AI chatbota, tada su oni s nama sad već dvije i pol godine, stoga nema baš nikakve sumnje da se ne radi o prolaznom trendu, kao što su skeptici isprva tvrdili. Ako išta, ChatGPT sve izraženije pomiče paradigmu korištenja Interneta; do informacija se više ne dolazi guglanjem, već postavljanjem pitanja umjetnoj inteligenciji. Spominjem ChatGPT, ali isto vrijedi i za druge AI chatbote, samo što su oni svi od reda mnogo manji – prema posljednjim podacima, OpenAI-jevo čedo drži 60% tržišnog udjela. Prvi sljedeći je Microsoft Copilot (14,3%), nakon njega Google Gemini (13,4%), Perplexity je na 6,3%, a svi ostali tek su tanke crtice na pie chartu. Googleov engine za pretraživanje Interneta prošle se godine koristio gotovo 400 puta više no što su se u ChatGPT unosili promptovi koji "nalikuju pretraživanju", pa vas svakako neću pokušati uvjeriti da je guglanje mrtvo. No, je li počelo polako odumirati – o tome bi se već dalo raspravljati.