Uvijek u pravu, osim kad nije

Mnogi tvrde da im je ChatGPT u potpunosti zamijenio guglanje, što bi značilo kako su nas AI chatboti doveli pred zacijelo najveću revoluciju u načinu korištenja Interneta, otkako on postoji

Davor Šuštić subota, 31. svibnja 2025. u 06:00

Ako datum puštanja ChatGPT-ja u javnost uzmemo kao početak ere generativnih AI chatbota, tada su oni s nama sad već dvije i pol godine, stoga nema baš nikakve sumnje da se ne radi o prolaznom trendu, kao što su skeptici isprva tvrdili. Ako išta, ChatGPT sve izraženije pomiče paradigmu korištenja Interneta; do informacija se više ne dolazi guglanjem, već postavljanjem pitanja umjetnoj inteligenciji. Spominjem ChatGPT, ali isto vrijedi i za druge AI chatbote, samo što su oni svi od reda mnogo manji – prema posljednjim podacima, OpenAI-jevo čedo drži 60% tržišnog udjela. Prvi sljedeći je Microsoft Copilot (14,3%), nakon njega Google Gemini (13,4%), Perplexity je na 6,3%, a svi ostali tek su tanke crtice na pie chartu. Googleov engine za pretraživanje Interneta prošle se godine koristio gotovo 400 puta više no što su se u ChatGPT unosili promptovi koji "nalikuju pretraživanju", pa vas svakako neću pokušati uvjeriti da je guglanje mrtvo. No, je li počelo polako odumirati – o tome bi se već dalo raspravljati.

Članak dostupan pretplatnicima

Kako bi mogao pročitati cijeli članak, moraš biti prijavljen na Bug.hr sa svojim podacima te imati status pretplatnika.

Bug 391 lipanj 2025.