Samsung i Apple dominiraju tržištem premium smartphonea

Prema istraživanju tvrtke Counterpoint Research, tržištem premium pametnih telefona dominiraju tvrtke Apple i Samsung, a velik uspjeh u ovom segmentu bilježi i tvrtka Huawei

Matija Pavlić četvrtak, 3. siječnja 2019. u 06:00

Tvrtka Counterpoint Research objavila je rezultate svoje analize tržišta pametnih telefona u trećem kvartalu 2018. godine. Ovaj put naglasak je stavljen na sektor premium pametnih telefona, dakle mobilnih uređaja s cijenom iznad 400 američkih dolara.

Za razliku od cjelokupnog tržišta pametnih telefona koje već neko vrijeme stagnira, premium sektor i dalje bilježi dobre rezultate. Za usporedbu, dok cjelokupno tržište pametnih telefona bilježi pad od 5% na godišnjoj razini u isto vrijeme premium sektor istog tržišta bilježi rast od 19% na godišnjoj razini.

Prema Counterpointu, za takav rast je ponajprije zaslužan Apple sa svojim iPhoneima, ali i neki kineski proizvođači sa svojim premium uređajima (na primjer Oppo i Vivo).

Tržištem premium pametnih telefona dominiraju tvrtke Apple i Samsung. Vodeći Apple na tom tržištu ima udio od 47%, dok se Samsung nalazi na drugom mjestu s udjelom od 22%. Na trećem mjestu se nalazi Huawei s udjelom od 12%, nakon čega slijede Vivo i Oppo (oba s udjelom od 5%) te na kraju tvrtka Xiaomi s udjelom od 3%.

Na samom tržištu premium pametnih telefona nadmeće se oko 40 različitih proizvođača, no pet proizvođača spomenutih u prethodnoj rečenici zaslužno je za 89% isporučenih uređaja u ovom segmentu. Ipak u segmentu ostalih proizvođača u premium segmentu tržišta valja izdvojiti OnePlus (zahvaljujući njegovom OnePlus 6 modelu) te Google (koji sa svojim Pixel uređajima postiže uspjeh u Sjevernoj Americi i tržištima Zapadne Europe).

Izdvojili se specifično segment pametnih telefona od 400 do 600 američkih dolara, u njemu dominira Samsung s udjelom od 25%, slijedi Apple s udjelom od 21%, dok Huawei u ovom segmentu ima udio od 17%. U segmentu od 600 do 800 američkih dolara dominiraju Samsung i Apple koji zajedno imaju udio od 81%, dok u segmentu iznad 800 američkih dolara dominira tvrtka iz Cupertina s udjelom od 79%.