Port Royale 4 - U potrazi za slavom i bogatstvom

Četvrto izdanje serijala Port Royale napokon je dobilo datum izlaska, što nam daje dovoljno vremena da se upoznamo s njegovim sadržajem koji će svakom prokušanom morskom vuku biti itekako zanimljiv

Damir Radešić četvrtak, 28. svibnja 2020. u 00:05
Port Royale 4
Proizvođač/Izdavač Gaming Minds/Kalypso Media
Žanr Strateška igra
Platforme PC, PS4, Xbox One, Switch
Datum izlaska 25. rujna 2020.

Davno prije videoigara, naše zanimanje za Karibe, plavetnilo njegovih mora i pirate, potaknuli su filmovi kao što su “The Crimson Pirate” s Burtom Lancasterom ili, primjerice, “Captain Blood” s legendarnim Errolom Flynnom. Tek pojavom Piratesa, koje smo zdušno dan i noć ganjali na C64, pirati su dobili dostojne predstavnike među igrama, a uslijedio je niz klonova i nasljednika, među kojima je svakako i serijal Port Royale. Spomenuti, poglavito njegov treći nastavak, čitavo je vrijeme prisutan među našim stalnim kolekcijama na računalu, i svako malo ga zaigramo, premda je od njegove objave prošlo već osam godina. Ipak, za nekoliko mjeseci mogli bismo se oprostiti od njega, s obzirom na to da je prošle godine najavljeno četvrto poglavlje, prema svježim informacijama, zakazano za kraj rujna.

Port Royale 4 potpisuje razvojni tim Gaming Minds Studios, koji su za potrebe teleportacije na kraj 16. i početak 17. stoljeća iznova rekreirali područje Kariba, koje se, prema njihovim navodima, proteže na čak 12 milijuna kvadratnih kilometara. Kako sami kažu, tisuće otočića, grebena i sprudova nije tek puka dekoracija, već će oni utjecati na brzinu putovanja, čemu valja pridodati i promjenjive vremenske uvjete, poput oluja, koje će skrenuti s puta, oštetiti, pa čak i uništiti naše pomno kreirane flote.

Na raspolaganju će nam biti dobro poznate nacije koje se bore za prevlast nad Karibima, od kojih svaka ima svoje prednosti i mane. Primjerice, odabir Španjolske kao pokrovitelja donosi brži razvoj naselja u novootkrivenom svijetu, dok će Englezi imati bonuse na same brodove koje će biti moguće okupiti u veće flote, kao i na njihovu izgradnju, zbog čega će razvitak gradova biti u drugom planu. Uz to, nudit će nam se izbor četiri klase, uvjetno rečeno, koje blago definiraju stil igranja i posljedice naših odluka. Dok ćemo kao trgovac imati pristup robi po povlaštenim cijenama, izbor pirata nam odmah daje određenu reputaciju te bonus na prisvajanje neprijateljskih brodova. S druge strane, potapanje brodova koji plove pod zastavom iste nacije kojoj i sami pripadamo, donosi dvostruko više negativnih bodova pa je takve situacije poželjno izbjegavati po svaku cijenu.

Kao i u prethodnim poglavljima, veliki dio igre zadire u menadžerske vode te ćemo čitavo vrijeme organizirati trgovačke rute između šezdesetak gradova, od kojih su neki sazdani i od naših građevina. Prema službenom opisu, od pedesetak zgrada, pola ih je namijenjeno proizvodnji te na njihovu učinkovitost utječe sama lokacija. Primjerice, industrija u blizini plantaža imat će veću iskoristivost, no negativno će utjecati na stanare obližnjih kuća.

Sama borba, pak, prvi je put od 2002. godine, kada je ovaj serijal začet, krenula put poteznog nadmudrivanja. Naime, ranije su se pomorske bitke odvijale u stvarnom vremenu, no u četvrtom nastavku developeri su se odlučili na više taktički pristup, koji se očituje i na specijalnim potezima i manevrima, od kojih neki postaju dostupni samim razvojem likova i ulaganjem u određene vještine. U borbama može sudjelovati maksimalno dvadeset brodova, po deset na svakoj strani, a za sam kraj spomenimo kako autori obećavaju “loading-free” igrivost, odnosno, učitavanje sadržaja odvijat će se u letu, bez zasebnih ekrana i traka napretka. Realno, ništa što već nismo iskusili, no svejedno, jedva čekamo iznova zaploviti Karipskim morem.

Bug 331 lipanj 2020.