Na kanadskom sveučilištu svijet Minecrafta koriste za aktivno učenje
Studenti u grupama stvaraju projekte u svijetu Minecrafta i jedni drugima pomažu rudariti resurse, graditi domove, saditi hranu i preživjeti valove napada neprijateljskih zombija i kostura
Minecraft možda nije jako cijenjena igra, ali je svakako najprodavanija. Razne verzije obe sandbox videoigre koju je u programskom jeziku Java osmislio švedski programer Markus Notch Persson dosad je kupilo više od 200 milijuna igrača, a inspirirala je i profesore i studente Sveučilišta Concordia u Montrealu.
Predavanje u Minecraftu
Novi rad koji su u časopisu gamevironments objavili profesor engleskog jezika Darren Wershler i Bart Simon, izvanredni profesor sociologije i direktor Concordia Milieux instituta za umjetnost, kulturu i tehnologiju, opisuje kako je Minecraft iskorišten za predavanja o razdoblju moderne.
Tečaj se u cijelosti odvijao unutar svijeta Minecrafta i preko aplikacije za razmjenu poruka Discord. Ovaj novi pedagoški okvir pružio je istraživačima priliku vidjeti kako su studenti koristili igru za postizanje akademskih ciljeva.
Studenti su se brzo prilagodili ovoj jedinstvenoj učionici i jedni drugima pomagali rudariti resurse, graditi domove, saditi hranu i preživjeti valove napada neprijateljskih zombija i kostura. Potom su se odlučili za grupne projekte koje će stvarati u svijetu Minecrafta i dotaknuli su se pitanja koja se obrađuju u Wershlerovim polusatnim podcast predavanjima.
Jedna grupa pokušala je rekreirati futuristički Habitat 67 Moshea Safdieja koji se, kaže Wershler, savršeno uklapa u estetiku Minecrafta. Druga grupa izgradila je cijeli grad, naseljen stanovnicima Minecrafta, po uzoru na Nakagin Capsule Tower Building u Tokiju.
Na teži način
Igra je pritom postavljena u teži način preživljavanja, tako da su učenike često ubijali neprijateljski pljačkaši. Istraživači su preuzeli modifikacije koje su izradili obožavatelji kako bi poboljšali igru po svom izboru. Modifikacije su pritom igranje učinile složenijim i podložnije urušavanju i stradavanju.
"Bilo je važno da igra ostane igra i da dok su studenti radili na svojim projektima, sve te užasne stvari su izlazile iz divljine da ih ubiju. To ih tjera da razmišljaju o tome kako ono što rade zahtijeva trud i da je mogućnost neuspjeha vrlo stvarna", objašnjava Wershler koji smatra kako bi se načela i alati koji se koriste u Minecraftu mogli koristiti za podučavanje niza predmeta na srednjoškolskoj, fakultetskoj i sveučilišnoj razini.
"Nema razloga zašto to ne bismo mogli učiniti s arhitekturom, dizajnom, inženjeringom, informatikom, ali i povijesti, kulturom ili sociologijom. Postoji bezbroj načina da se to strukturira kako bi funkcioniralo", smatra Wershler.