MUP: provjerite osobne iskaznice, njih preko 220 tisuća je isteklo

Uskoro bi moglo doći do službenog proglašenja kraja pandemije, čime će se na snagu vratiti stari propisi. MUP upozorava građane da provjere valjanost svojih osobnih iskaznica i uskoro ih produže

Sandro Vrbanus utorak, 21. veljače 2023. u 12:38

Kada je, u ožujku 2020. godine, proglašeno stanje pandemije, u Hrvatskoj su počele vrijediti neke nove odredbe. Jedna od njih odnosila se na osobne dokumente, za koje je tada bilo odlučeno da će važiti sve do službenog prestanka svjetske pandemije, tj. dok se u Hrvatskoj i formalno ne vrati u stanje prije epidemije koronavirusa.

Iako odluka o proglašenju kraja epidemije još nije donesena, za očekivati je da će u dogledno vrijeme biti, s obzirom da se na razini WHO o tome vode razgovori. Iz tog razloga Ministarstvo unutarnjih poslova istaknulo je da očekuje navalu na produženje osobnih iskaznica, jednom kada stigne odluka o kraju epidemije.

Kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava. Za očekivati je, kažu, da će se odmah veći broj građana odlučiti za to.

Izbjegnite gužve na šalterima

Osobne iskaznice, putovnice, vozačke dozvole i oružni listovi, čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije, i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.

Zbog svega navedenog, MUP sugerira građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih. Prema njihovoj evidenciji, trenutačno je broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, sljedeći: 221.387 osobnih iskaznica, 411.905 putovnica i 78.524 vozačkih dozvola.

U svakom slučaju, provjerite sve navedene osobne dokumente i pobrinite se da ih obnovite, ako je potrebno, i prije proglašenja kraja epidemije.

eRedomat

Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica preporuča se koristiti dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja, putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese. Putem te aplikacije moguće je rezervirati termine za  podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.

Nakon izdavanja elektroničke osobne iskaznice i njezine aktivacije, moguće je podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska na šaltere.