ASUS ROG Strix Z390-E Gaming - Korak prema premium klasi

Ploče Strix Asus je namijenio zahtjevnijim korisnicima koji nemaju budžet za najjače modele iz obitelji ROG – one s oznakom Maximus. Ipak Strix Z390-E Gaming nudi prilično dobar set mogućnosti, pa na koncu ni ona nije jeftina

Denis Arunović srijeda, 10. travnja 2019. u 06:00
Čipset Intel Z390 Express
Socket LGA-1151 Coffee Lake
Memorija 4 × DDR4, do 4.300+ MHz, maks. 64 GB
PCIe konektori 2 × PCIe 3.0 x16 (CPU, do x8/x8)
1 × PCIe 3.0 x16 (čipset, x4)
3 × PCIe 3.0 x1 (čipset)
SATA / M.2 / U.2 6 × SATA, RAID 0, 1, 10
1 × M.2 do 2280 NVMe/SATA PCIe 3.0 x4
1 × M.2 do 22110 NVMe PCIe 3.0 x4
Mreža 1 × GbE Intel I219-V
Wi-Fi - Intel Wireless-AC 9560
Bluetooth 5.0
Audio ROG SupremeFX, Realtek ALC S1220A
Stražnji konektori 1 × PS/2
1 × HDMI 1.4
1 × DisplayPort 1.2
3 × USB 3.1 Gen2
1 × USB-C 3.1 Gen2
2 × USB 3.1 Gen1
1 × optički S/PDIF izlaz
2 × konektori za Wi-Fi antene

Ploče ROG imaju bolju opremu od standardnih modela, pa to vidimo i ovdje. Tu su četiri SATA kabela, RGB produžni kabeli i razdjelnici za RGB trake, zgodna antena za integrirani WiFi, jednokratne vezice za kabele, set naljepnica, kartončić za vrata, kupon za popust pri kupnji opletenih kabela za napajanje, SLI mostić te maleni ventilatorčić, koji prema želji možemo iskoristiti za hlađenje naponske jedinice.

Kao i sve nove ploče Strix, i ova ima integriranu zaštitnu ploču na stražnjim konektorima, što ujedno implicira i postojanje oklopa na lijevom dijelu ploče. Taj oklop nije baš optimalan u pogledu hlađenja naponske jedinice, no dosta podiže izgled ploče. U slučaju ovog modela, u oklop je integrirano dosta atraktivno, no i dalje dosta suptilno RGB osvjetljenje. Ploča nudi i dva standardna konektora za RGB trake i jedan adresabilni.

Napajanje procesora na ovom je modelu izvedeno slično kao kod Maximus XI Formule, osjetno skuplje ploče. Imamo preimenovani ASP1400CTB PWM kontroler koji može upravljati s 4+2 naponske faze. Na sve primarne faze u paralelu su spojeni On Semijevi MOSFET-ovi NCP302045 integriranog tipa. Na dvije sekundarne faze, koje napajaju integrirani GPU, imamo jednake MOSFET-ove, no bez udvostručavanja komponenti. Drugim riječima, Asus na ovoj ploči ima 6-fazno napajanje, no zbog udvostručavanja komponenti na primarnim fazama, hvali se 10-faznim. U praksi, pak, VRM u kombinaciji sa svojim hlađenjem, koje se sastoji od dva pasivca, odrađuje dobar posao. 8700K išao je bez problema na 5 GHz uz napon od 1,35 volta, uz nisko zagrijavanje hladnjaka na elektronici. Pasivci na sebi imaju i metalne pločice, na koje je moguće fiksirati priloženi mali ventilator, što nije loša opcija ako overklokirani procesor namjeravate hladiti vodenim hlađenjem.

Ploča nudi tri PCIe x16 utora, s time da su prva dva spojena na procesor, a treći na čipset (x4 interno). Tu su još i tri PCIe x1 utora. Dva utora za M.2 SSD-ove postavljena su također dobro, a oba imaju pasivni hladnjak. Podrška za SATA uređaje ograničena je na kanale iz čipseta, pa imamo šest portova. Od internih konektora treba spomenuti USB-C 3.1 Gen2, jedan USB 3.1 Gen1, dva USB-a 2.0 te sedam konektora za ventilatore. Od hardverskih dodataka za overklokiranje imamo jednostavnu LED dijagnostiku, jumper koji otključava još više napone za procesor te MEM OK prekidač za rješavanje problema s memorijom. Dosta zanimljiv je konektor za funkciju Asus Node, na koji je moguće spojiti kompatibilni zaslon preko kojeg je potom moguće prikazivati informacije o ploči. Neka InWinova kućišta imaju OLED ekrane koji se spajaju upravo na taj konektor.

Ponuda stražnjih konektora je dobra, iako se ne bismo bunili da je PS/2 zamijenjen dodatnim USB portovima. USB portova je inače osam – dva USB 2.0, četiri USB 3.1 Gen2 (jedan od njih je USB-C) i dva USB 3.1 Gen1. Čemu ti USB 2.0 portovi, to samo Asus zna. Tu su još DisplayPort i HDMI za integriranu grafiku, RJ-45 Intelove mrežne kartice, dva konektora za Intelove antene Wireless-AC 9560 Wi-Fi i Bluetooth 5.0 kartice s podrškom za spajanje u 2x2 MIMO konfiguraciji, te pet analognih i jedan optički konektor SupremeFX zvučne kartice s dvostrukim operacijskim pojačalima za slušalice.

Asus ROG Strix Z390-E Gaming

• Dobar naponski modul
  • AI overklokiranje