Genesis, novi sustav za simulaciju u robotici 430.000 puta brži nego u stvarnom svijetu
Genesis, sustav računalne simulacije otvorenog koda, omogućuje robotima vježbanje zadataka u simuliranoj stvarnosti 430.000 puta brže nego u stvarnom svijetu. U četvrtak ga je predstavila skupina istraživača sa sveučilišta i iz privatnog sektora...

Projektom Genesis, koji predvodi tim pod vodstvom Zhou Xiana sa sveučilišta Carnegie Mellon u Pittsburghu, znatno se unapređuje tehnologija simulacije. Korištenjem Nvidijinih grafičkih kartica Genesis može pokrenuti do 100.000 istovremenih simulacija, što značajno ubrzava proces treniranja neuronskih mreža koje upravljaju robotima. Sve to kao sustav otvorenog koda.
Genesis ima sposobnost stvaranja "4D dinamičkih svjetova" pomoću vizualno-jezičnih modela, koji uključuju fizičku stvarnost, kretanje kamere i ponašanje objekata, a mogu se stvoriti iz jednostavnih tekstualnih uputa. To istraživačima omogućuje brzo stvaranje složenih scenarija za testiranje bez potrebe za opsežnim ručnim programiranjem ili 3D modeliranjem.
Jim Fan, jedan od autora rada o Genesisu, objašnjava kako sustav funkcionira kroz praktičan primjer. Prema njegovim riječima, kada umjetna inteligencija uvježbava robote kroz golemi broj različitih scenarija - konkretno tisuću robota koji izvode milijun različitih zadataka u milijardu simulacija - stečeno znanje može se učinkovito primijeniti u stvarnom svijetu. Fan to opisuje kao prirodan prijelaz, budući da je stvarni svijet samo jedan od mnogih mogućih scenarija koje je sustav već uvježbao. Na taj način Genesis uspješno rješava jedan od ključnih izazova u robotici - prijenos vještina iz simuliranog u stvarno okruženje.
Potrebno je samo 26 sekundi za treniranje kretanja robota primjenjive u stvarnom svijetu na jednoj RTX4090 grafičkoj kartici
Genesis se izdvaja od drugih platformi za simulaciju na nekoliko načina. Obrađuje fizikalne izračune do 80 puta brže od postojećih simulatora robota, poput Nvidijinog Isaac Gyma. Također koristi Python kao glavni programski jezik za korisničko sučelje i fizikalni engine, što ga čini pristupačnijim širem krugu istraživača i programera.
Platforma može generirati pokrete likova, interaktivne 3D scene i animacije lica, što otvara mogućnosti za stvaranje umjetničkih sadržaja i potencijalno razvoj UI-generiranih igara i videa. Iako ove značajke još nisu dostupne u javnoj verziji, tim planira njihovo postupno uvođenje.
Ovaj pristup odražava filozofiju projekta koju Fan sažima riječima: "Robotika pripada cijelom čovječanstvu."