Samsung dobio kaznu od 14 milijuna dolara zbog obmanjujuće marketinške kampanje

Savezni sud u Australiji naložio je Samsungu da mora platiti kaznu od 14 milijuna australskih dolara, zbog prikazivanja oglasa koji su sugerirali da se njihovi telefoni mogu koristiti u bazenima i slanoj vodi

Matej Markovinović petak, 24. lipnja 2022. u 18:00
📷 Screenshot: Samsung/PhoneArena
Screenshot: Samsung/PhoneArena

Samsung Australija mora platiti kaznu od 14 milijuna australskih dolara (oko 9,2 milijuna eura), zbog obmanjujuće marketinške kampanje. Riječ je, naime, o oglasima koji su sugerirali da se neki Samsungovi vodootporni telefoni mogu koristiti u bazenima i slanoj vodi, što se na web stranici tvrtke ne preporučuje.

Kako prenosi PhoneArena, takvi su se oglasi pojavljivali između ožujka 2016. godine i listopada 2018., prikazujući Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8, S8 Plus i Note 8 pametne telefone. Napominje se da svi navedeni modeli imaju IP68 certifikat, što znači da ih se može uroniti isključivo u slatku vodu.

📷 Screenshot: Samsung/The Verge
Screenshot: Samsung/The Verge

Australska komisija za tržišno natjecanje i potrošače (ACCC), još je 2019. godine tužila Samsung Australiju zbog ovih obmanjujućih tvrdnji.

„Tvrdnje Samsunga Australije o vodootpornosti, promovirale su važnu prodajnu točku za ove Galaxy telefone. Mnogi potrošači koji su kupili Galaxy telefon, možda su bili izloženi obmanjujućim oglasima prije nego što su donijeli odluku o kupnji novog telefona“, rekla je predsjednica ACCC-a, Gina Cass-Gottlieb.

Istaknula je i kako je ACCC pregledao stotine pritužbi potrošača koji su prijavili probleme sa svojim Galaxy telefonima nakon što su ih uronili u vodi, što je na koncu rezultiralo time da su mnogi uređaji u potpunosti – prestali raditi.

„Oglasi Samsunga Australije promovirali su Galaxy telefone prikazujući ljude koji ih koriste u bazenima i morskoj vodi, unatoč činjenici da bi to u konačnici moglo dovesti do značajne štete na telefonu“, zaključila je Cass-Gottlieb te dodala da je ova kazna snažan podsjetnik tvrtkama da sve tvrdnje o proizvodima moraju biti potkrijepljene.