"Hakirali" Teslin autopilot s malo ljepljive vrpce
Sigurnosni stručnjaci kompanije McAfee uspjeli su vrlo malenom preradom prevariti sustav računalnog vida u Tesli, pa je automobil krivo protumačio prometni znak i značajno ubrzao
Teslin sustav pomoći vozaču (autopilot) i automatskog prilagođavanja okolnom prometu nudi određenu razinu automatike i korak je prema autonomnim vozilima. No, s vremena na vrijeme istraživači, ali nažalost i fatalne nesreće, nas podsjete da je budućnost u kojoj bi automobili mogli samostalno prometovati cestama još uvijek prilično daleko. Barem ako mislimo da će oni prometovati po postojećim cestama i uz postojeća prometna pravila, istodobno dok se tim cestama voze i "normalna" vozila s vozačima.
Ovoga puta sigurnosno je upozorenje stiglo od stručnjaka sigurnosne kompanije McAfee. Oni su uspjeli prevariti Teslin računalni vid koji prepoznaje prometne znakove i posljedično uzrokovali da automobil značajno ubrza iako to ne bi trebao učiniti. Uzeli su prometni znak ograničenja brzine na 35 mph (56 km/h) i na brojku 3 nalijepili komad crne električarske izolir trake.
To je uzrokovalo pogrešno tumačenje znaka, pa je Teslin sustav protumačio ograničenje brzine kao 85 mph (137 km/h). Automobil se pokraj znaka kretao na autopilotu s adaptivnim tempomatom, pa je, primijetivši više ograničenje brzine, počeo ubrzavati. Svakome je jasno da u zoni sporijeg prometa, što su obično naseljena mjesta, nije baš mudro voziti brzinama kao na autocesti.
Automobil koji je na ovaj način "hakiran" bio je Teslin Model S iz 2016. godine s prvim autonomnim sustavom (Hardware pack 1), a kamera koju su "prevarili" je modela MobilEye EyeQ3. McAffejevi stručnjaci o testu su izvijestili i Tesline i MobilEyeove predstavnike, koji su im se na tome zahvalili, ali i izjavili da ne misle ispravljati ovaj propust na starim verzijama autopilota. Novi modeli sustava za autonomnu vožnju navodno se ne mogu tako lako zavarati manjim manipulacijama prometnih znakova.