Zuckerberg odgovarao, ali nije odgovorio na brojna pitanja u Europskom parlamentu

Šef Facebooka jučer se pojavio u Europskom parlamentu kako bi se ispričao za curenje privatnih podataka i odgovarao na pitanja zastupnika

Sandro Vrbanus srijeda, 23. svibnja 2018. u 14:18

Nakon što je morao odgovarati na pitanja američkih zastupnika u Kongresu, Mark Zuckerberg se zbog skandala s curenjem podataka s Facebooka morao pojaviti i pred zastupnicima Europskog parlamenta. Za razliku od dva američka svjedočenja koja su ukupno trajala čak oko 10 sati, u Bruxellesu je Zuckerberg bio na vrućoj stolici samo oko 90 minuta. Cijeli je događaj bio uživo prenošen na Internetu, a reakcije nakon njegovog završetka nisu baš bile pozitivne, blago rečeno.

Šef Facebooka pred europarlamentarcima se ispričao u ime svoje kompanije za propuste i nedovoljno široko shvaćanje svoje društvene odgovornosti. Obećao je kako će doći do značajnih promjena u sigurnosnim pitanjima i vezano uz privatnost podataka, te kako će se broj ljudi koji na tome rade u Facebooku povećati na čak 20.000 – od toga će u Europi zaposliti novih 10.000 ljudi.

 

🔴 LIVE: Parliament’s leaders are discussing with Facebook CEO Mark Zuckerberg about data privacy

Posted by European Parliament on Tuesday, May 22, 2018

Format ovog ispitivanja bio je, pak, ponešto drugačiji nego u SAD-u. Nakon kratkih izjava na početku, Zuckerberg je saslušao sva pitanja zastupnika odjednom, te potom održao nešto duži monolog u kojem je trebao odgovoriti na sva ta pitanja. Očekivano, kada se odgovara na taj način, moguće je izbjeći ili prigodno "zaboraviti" neka pitanja, što je Zuck obilato koristio.

Puno zujao, malo meda dao

Nije, naime, niti pokušao odgovoriti na zahtjevnija pitanja koja se tiču praćenja korisnika koji nemaju profil na Facebooku, a nije rekao ni planira li kompanija otkriti sve svoje financijske i pravne veze među podružnicama koje se mogu koristiti za izbjegavanje plaćanja poreza. Isto tako nije odgovorio niti na pitanje hoće li Facebook ikada omogućiti korisnicima da se potpuno izuzmu od gledanja ciljanih oglasa.

Zastupnici EP iskazali su zabrinutost oko činjenice da Facebook ima svojevrsni monopol na društvene mreže, te da kao takav može značajno utjecati na izbore i referendume. Osim primjera Brexita spominjali su se i izbori za Europski parlament koji će se dogoditi sljedeće godine. No, Zuckerberg je po tim pitanjima rekao samo kako njegova kompanija nikada nije zabranjivala neki sadržaj samo zbog njegove političke poruke, dok je ostala škakljiva pitanja jednostavno – izbjegao.