Amsterdam testira električne čamce bez vozača

Na projektu „Roboat“ kojem je cilj razviti novi način plovidbe bez ikog za upravljačem, rade stručnjaci instituta u Amsterdamu i znanstvenici Instituta za tehnologiju iz američkog Massachusettsa (MIT)

Matej Markovinović ponedjeljak, 7. lipnja 2021. u 14:33

Prema izvješću Independenta, glavni će grad Nizozemske iskoristiti područje koje obuhvaća oko 100 kilometara kanala, u svrhu testiranja prototipa električnih čamaca bez vozača, pa će tako oni obavljati razne zadaće, poput prijevoza putnika ili otpada.

Naime, električni čamci plove brzinom do šest kilometara na sat napajani električnom baterijom, a njima će se upravljati na daljinu putem računala koje će obrađivati podatke s kamera i senzora koji skeniraju područje oko autonomnog plovila. Navodi se da su čamci lako prilagodljivi različitim svrhama te će moći ploviti između 12 i 24 sata, ovisno o vrsti i kapacitetu baterije ili količini tereta.

Direktor za inovacije amsterdamskog instituta, Stephan van Dijk, navodi da je ova vrsta tehnologije izrazito značajna u vrlo složenim lučkim operacijama gdje postoji puno brodova i ostalih plovila te pristaništa i molova.

„Ondje se uistinu može poboljšati sigurnost uz pomoć autonomnih sustava, a i plovidba može postati efikasnija da bi sve dobro funkcioniralo svakodnevno sedam dana u tjednu“, objašnjava van Dijk.

Stephen van Dijk. Izvor: AMS Institute
Stephen van Dijk. Izvor: AMS Institute

Navodi se da će za potpuno usavršavanje tehnologije autonomnog upravljanja ovakvim plovilima biti potrebno još dvije do četiri godine, a kako kaže inženjer mehatronike Rens Doornbush, novi će električni čamci morati naučiti manevrirati kroz gusti promet amsterdamskih kanala.

„Želimo biti potpuno uvjereni da će se čamci sigurno kretati kanalima. Jedan od sljedećih koraka je zajamčiti da se možemo uspješno nositi s bilo kakvom situacijom na koju bismo mogli naići tijekom plovidbe kanalima“, zaključuje Doornbush.

No, osim tehničkih problema koji se još trebaju riješiti, tu su i neke zakonodavne prepreke te problemi s privatnošću građana.

„Aktivno radimo zajedno s ministarstvima i zakonodavcima kako bismo utvrdili koji se specifični pravni aspekti moraju promijeniti da bi se omogućile potpuno autonomne operacije“, rekao je van Dijk ističući da su kamere i senzori na čamcima razvijene tako da ne mogu identificirati nijednu osobu koja hoda cestom.