Bolidi Formule E treće generacije neće imati klasične stražnje kočnice
Svjetska automobilistička federacija potvrdila je sedam proizvođača koji će sudjelovati sa svojim bolidima u novoj sezoni Formule E i proizvoditi napredne električne bolide nove generacije
Nastavno na raniju najavu kako će novi bolidi Formule E biti energetski najefikasniji trkaći automobili u povijesti, Svjetska automobilistička federacija (FIA) sada je potvrdila i tko će ih proizvoditi te otkrila nekoliko novih tehničkih detalja o električnim bolidima 3. generacije. ABB FIA Formula E svjetsko prvenstvo sljedeće će sezone imati unificirane i vrlo atraktivne električne bolide, čije teaser fotografije su objavljene krajem prošle godine. Bolidi će službeno javnosti biti predstavljeni 28. travnja u Monacu.
Sada je otkriveno kako će ih proizvoditi DS Automobiles, Jaguar, Mahindra Racing, Maserati, NIO 333, Nissan i Porsche – vrlo poznata imena iz automobilskog svijeta. Kasnije ove godine trebali bismo doznati i kako će izgledati startna rešetka, tj. koji će sve timovi sudjelovati u utrkama naprednih električnih automobila nove generacije.
Formula E Gen3
Još jednom je potvrđeno kako će Gen3 bolidi Formule E biti energetski najefikasniji trkaći automobili, koji će najmanje 40% energije za utrkivanje samostalno generirati kroz sustav regenerativnog kočenja. Proizvođači su se složili s time da se regenerativno kočenje obavlja na obje osovine: na prednjoj osovini naći će se tako sustav regenerativnog kočenja snage 250 kW, a na stražnjoj od 350 kW – dajući ukupnu regenerativnu snagu od 600 kW.
To je više nego što će elektromotori novih bolida imati snage za njihovo pokretanje. Oni bi trebali biti deklarirani na 350 kW, odnosno 470 KS. Ovakve karakteristike bolidima će omogućiti postizanje maksimalne brzine od 320 km/h. Pogonski će sustav, gleda li se omjer mase i snage, biti dvostruko bolji od snagom usporedivog motora s unutarnjim izgaranjem.
Bez stražnjih kočnica
Velika snaga regenerativnog kočenja, straga i sprijeda, omogućit će i da novi bolidi uopće nemaju klasične hidraulične kočnice na stražnjim kotačima. Umjesto njih, na stražnjoj će se osovini kočiti isključivo regenerativnim sustavom, što će također biti jedna malena revolucija u automobilizmu. Novi bolidi će, k tome, imati i manju ukupnu masu. Sve to trebalo bi doprinijeti većoj atraktivnosti ovakvih utrka, uzbuđenjima na stazi i oštrijoj borbi među konkurentima.