Vjetroturbine na drvenim stupovima bit će još ekološki prihvatljivije

Kako bi smanjio ugljični otisak svojih vjetroelektrana, švedski RWE potpisao je ugovor s kompanijom Modvion, specijaliziranom za izgradnju drvenih konstrukcija za vjetroturbine

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 3. travnja 2023. u 17:54

Jedna od najvećih europskih energetskih kompanija, švedski RWE, dogovorio je partnersku suradnju s također švedskom kompanijom Modvion, specijaliziranom za izradu drvenih stupova za vjetroelektrane. U sklopu te suradnje RWE se nada povećavati svoje proizvodne kapacitete u području obnovljivih izvora energije, uz istodobno smanjenje ugljičnog otiska. Modvion svoje proizvode tek razvija i testira, a RWE će im biti jedan od glavnih klijenata, kada drveni stupovi budu spremni za tržište.

Do sada su, naime, vjetroelektrane u pravilu postavljane na čelične stupove s betonskom bazom, a takav način izrade u suprotnosti je s namjerom vjetroelektrana, kad je riječ o smanjenju ugljičnog otiska. Industrija čelika velik je zagađivač, pa bi drvo kao prirodni materijal moglo biti dobra i ekološki prihvatljivija alternativa.

"Prirodna ugljikova vlakna"

Modvion je do sada razvio tehnologiju i testirao je na nekoliko projekata. Njihovi stupovi za postavljanje vjetroturbina načinjeni su od laminiranog drveta, jeftiniji su od kombinacije čelika i betona, pa tako donose višestruke prednosti, ne isključivo u domeni zaštite okoliša. Laminirano drvo ova kompanija opisuje kao "prirodno ugljikovo vlakno", kojim je moguće stvarati konstrukcije nove generacije. Materijal je to čvršći od čelika pri usporedivoj masi, što znači da će sami stupovi moći biti lakši i bez skupih temelja i potpornih konstrukcija.

Drvene se "bandere" za vjetroelektrane izrađuju u modulima, pa su lakše i za transport do lokacije ugradnje. Činjenica da je u drvu "zarobljen" ugljikov dioksid pomoći će RWE-u u postizanju cilja, ugljično neutralnog poslovanja do 2040. godine.

Prvi prototip, podignut 2020. godine, dokazao je koncept, a sada je inovacija na putu skaliranja i komercijalizacije
Prvi prototip, podignut 2020. godine, dokazao je koncept, a sada je inovacija na putu skaliranja i komercijalizacije