Performanse u igri Red Dead Redemption 2 - Crysis na Divljem zapadu

Red Dead Redemption 2 zapravo je treći nastavak u Rockstarovoj open-world franšizi koncentriranoj na Divlji zapad. Prva dva naslova stigla su samo na konzole, a ovaj treći napokon i na PC, no s godinom dana kašnjenja. Isprobali smo kako se igra ponaša s aktualnim grafičkim karticama

Denis Arunović subota, 23. studenog 2019. u 07:00

S obzirom da je prošle godine konzolaška verzija Red Dead Redemptiona 2 osvojila impozantan broj nagrada za najbolju igru godine, ne čudi što je hrpa PC igrača s oduševljenjem pozdravila Rockstarovu odluku da napravi i verziju za PC. Za to je naravno bilo potrebno vrijeme, pa nam ovaj open-world kaubojac stiže na PC-je s godinu dana zakašnjenja. Dodatno vrijeme Rockstar je iskoristio za optimizaciju igre za PC-je s boljim teksturama, detaljnijom geometrijom i općenito poboljšanom grafikom u odnosu na konzolašku verziju. Igra je temeljena na Rockstarovom vlastitom 3D engineu RAGE (Rockstar Advanced Game Engine), a koji standardno radi s Vulkan API-jem, dok je DirectX 12 ponuđen kao alternativa. Igra trenutno nije dostupna na Steamu, no jest na nekim drugim sličnim servisima, u prvom redu Epic Games Storeu te Rockstarovom vlastitom launcheru preko kojeg smo ju i mi zaigrali. Kao i nedavno lansirani COD: Modern Warfare, RDR 2 je poprilično "težak" za skidanje, s inicijalnim downloadom od preko 100 GB, s tim da Rockstar preporučuje rezerviranje ukupno 150 GB prostora, namijenjenog budućim nadogradnjama.  

Na Internetu se može pročitati da je hrpa ljudi imala problema s pokretanjem igre, a pogotovo vlasnici procesora Ryzen. Iako smo mi igru testirali na Ryzenu 9 3950X, na probleme nismo naišli, no svakako je preporučljivo da prije pokretanja igre nadogradite sve dostupne drivere kao i BIOS matične ploče. I Nvidia i AMD popratili su izlazak igre s novim verzijama drivera za grafičke kartice, kako bi bilo što manje problema kod igranja, a u narednih dva tjedna izašlo je još novijih drivera, te je sâm Rockstar pokrpao igru koju smo testirali u inačici 1207.73. Od drivera smo koristili verziju 441.20 za GeForce kartice, a za Radeone 19.11.3. Uzgred rečeno, sljedeći mjesec nas čeka nova velika revizija AMD-ovih drivera. Osim spomenutog Ryzena, za testiranje smo koristili Asusovu ploču CrossHair VIII Hero Wi-Fi, 16 GB G.SKILL-ove DDR4 3600 memorije, neizbježni SSD, te nekolicinu grafičkih kartica koje su nam se našle pri ruci.

Potencijal za više

Grafičke postavke su podijeljene u tri izbornika – Video, Graphics i Advanced Graphics. Igru možemo pokrenuti u full screen, window ili borderless window načinu rada, a dostupno nam je isključivanje vsynca. Podešavanje omjera stranica ekrana nije moguće,  no podržane su ultra-široke razlučivost koje krase neke moderne monitore. U izborniku Graphics na početku imamo klizač Quality Preset Level koji zapravo upravlja sa svim ostalim postavkama. Naravno, iste je moguće podešavati i ručno ako želite finim optimiziranjem dobiti željeni omjer performansi i kvalitete slike. Spomenuti klizač za kvalitetu prikaza ima povelik broj pozicija što nije baš tipično. S obzirom da bi bilo malo previše da smo isprobali baš sve razine klizača, ograničili smo se na tri ekstrema – krajnje lijevo, dakle fokus na performanse, krajnje desno, dakle fokus na kvalitetu prikaza, te sredina kao nekakav balans. Uzgred rečeno, igra standardno podešava upravo tu srednju razinu kvalitete prikaza.

Ispod imamo detaljnije postavke, uključujući i odabir nekoliko vrsti algoritama za eliminiranje nazubljenosti na rubovima objekata. Na maksimalnim standardnim postavkama kvalitete slike (standardnim u smislu da se koristi onaj klizač) TAA algoritam je podešen na High, a FXAA i MSAA su isključeni.

Ostale postavke za grafiku nalaze se u odvojene u sekciju Advanced Graphics, no po njima ne možemo prčkati ručno dok ne ručno ne otključamo izbornik. Tu možemo promijeniti i grafički API između Vulkana koji je standardan, na DirectX 12. Ovo je dakle još jedna od igara gdje DX11 nije opcija. DirectX 12 radi ponešto lošije nego Vulkan, a navodno je problematičan i za neke kartice s manje memorije (primjerice GTX 1060 3 GB i RX 580/570 s 4 GB). Kako takve nemamo u labu, ne možemo potvrditi da li su problemi u međuvremenu ispeglani ili ne. Ono što je bitno naglasiti je da maksimalne postavke podešene s profilom nisu ujedno i maksimalne koje sâm 3D engine nudi.

Memorijski zahtjevi Rockstarovog hita su prilično pitomi. Na maksimalnim postavkama pri razlučivosti FHD troši se oko 3,8 GB memorije, a skok na 1440p donosi utrošak od svega 400 MB više. Kresanje vizuala na srednju razinu prema profilu donosi uštedu od svega 100 MB memorije, dok smanjivanje na najnižu razinu donosi uštedu od čak 2,1 GB. U tom smjeru bi dakle trebali gledati vlasnici kartica 3 GB memorije. Iako igru nismo testirali na razlučivosti 4K, jasno je da potrošnja memorije ni tada ne bi bila osobito, odnosno da bi bila daleko ispod 8 GB koliko nudi većinu modernih kartica visoke klase.

Performanse u igri testirali smo s integriranim benchmarkom koji radi dobar presjek scenarija koji možete očekivati tijekom igranja. Zapravo, sâma igra kreće s dosta zahtjevnim dijelom grafike budući da se radnja odvija po zimi odnosno snježnoj oluji. Kada snijega i padalina nema, framerate osjetno raste.

Kao što možete vidjeti u grafikonima, Red Dead Redemption 2 PC inačica je brutalno zahtjevna po pitanju performansi grafičkih kartica. U skromnoj razlučivosti FHD za 60+ fps potrebno je imati Radeon RX Vega 64 ili običnu GeForce RTX 2070 karticu. Dvije najjače kartice koje smo isprobali, XFX-ovu RX 5700 XT i Gigabyteov tvornički overklokirani RTX 2070 Super dosežu svega 70 fps. Igranje na slabijim karticama kao što je primjerice stari dobri Radeon RX 580 s 8 GB memorije jest moguće, no za glađi framerate morat ćete smanjiti kvalitetu prikaza.

S prelaskom na 1440p imamo situaciju da dvije najjače testirane kartice ne uspijevaju doseći 60 fps. Tu su negdje, ali tu brojku u prosjeku ne prelaze. Kod svih je ostalih testiranih kartica samim time potrebno smanjiti kvalitetu prikaza da bi dosegli 60 fps. Rockstarova igra vrlo je zahtjevna i predstavljat će izazov za grafičke kartice još dugo vremena, baš kao i legendarni Crytekov Crysis kojeg smo spomenuli u naslovu teksta. Sreća u nesreći je što način igranja Red Dead Redemptiona ne traži visok framerate, kao što je to recimo slučaj s nedavno isprobanim Call of Dutyjem: Modern Warfare. Igrajući RDR2 pri 60-ak fps nismo ni u jednom trenutku zaključili kako bilo baš super da sve skupa radi brže. Igra jednostavno ima takav sporiji tempo, a tome pridonosi i način na koji su riješene kontrole i način upravljanja likom. Posebno nas je frustrirala Rockstar je mogao učiniti bolji posao u ovom smislu pri prebacivanju igre s konzola na PC.

Grafika izgleda izvrsno kada se uzme u obzir da je riječ o open-world igri koja simulira cijeli "svijet". Iskreno, očekivali smo da će likovi izgledati bolje nego što izgledaju. Grafika u novom Call of Dutyu recimo ostavlja puno čišći, precizniji i detaljniji dojam kad je riječ o likovima. No opet, nema baš smisla uspoređivati engine optimiziran za male levele kao Infinity Wardov i ovaj Rockstarov koji sve skupa renderira na mnogo većoj skali, a pri tom mora biti vjeran i u pogledu simulacije okoliša, žive i nežive prirode.

Bug 326 siječanj 2020.