Uspon aplikacija za hobije: Novi trend u društvenom umrežavanju

U posljednje vrijeme, dok korisnici pokazuju zasićenje "digitalnim gradskim trgovima", pojavio se novi trend u svijetu društvenog umrežavanja - uspon aplikacija za hobije.

Bug.hr ponedjeljak, 9. rujna 2024. u 10:05
📷 Freepik
Freepik

Nove platforme, izgrađene oko specifičnih aktivnosti poput trčanja, čitanja ili gledanja filmova, stječu sve veću popularnost među korisnicima koji traže alternative tradicionalnim društvenim mrežama. O tome trendu piše Guardian.

Migracije prema specijaliziranim aplikacijama

Mnogi korisnici pokazuju zasićenje tzv. "digitalnim gradskim trgom" koji nude platforme poput Twittera/X-a, posebice u svjetlu kontroverzi vezanih uz moderiranje sadržaja i politike slobode govora. Ovo nezadovoljstvo dovelo je do migracije prema specijaliziranim aplikacijama temeljenim na interesima.

Nekoliko aplikacija za hobije zabilježilo je značajan rast korisničke baze. Strava, aplikacija za trčanje, doživjela je povećanje broja korisnika od 20% u posljednjih godinu dana. Ravelry, društvena mreža za ljubitelje pletenja, broji preko 9 milijuna korisnika. Goodreads, platforma fokusirana na knjige, može se pohvaliti s više od 150 milijuna članova. Letterboxd, aplikacija za filmske entuzijaste, narasla je s 1,8 milijuna korisnika u ožujku 2020. na preko 14 milijuna ljeti 2023. godine.

Temelj: zajedničke strasti

Ove specijalizirane platforme nude nekoliko prednosti u odnosu na tradicionalne društvene mreže. Korisnici se povezuju na temelju zajedničkih strasti, što potiče osjećaj zajedništva. Aplikacije prioritiziraju specifične teme, smanjujući izloženost neželjenom sadržaju. S manjom potrebom za moderiranjem sadržaja, ove aplikacije mogu se usredotočiti na poboljšanje funkcionalnosti. Specijalizirana priroda ovih platformi često rezultira civiliziranijom interakcijom među korisnicima.

Kanal za romantične veze

Zanimljivo je da aplikacije za hobije postaju i neočekivani kanal za romantične veze. Korisnici cijene niža očekivanja i manje seksualno nabijenu atmosferu u usporedbi s tradicionalnim aplikacijama za upoznavanje. Match Group, koji upravlja popularnim servisima poput Tindera i Hingea, zabilježio je značajan pad vrijednosti dionica i nedavno najavio otpuštanja zbog pada broja plaćenih korisnika.

Minimalmo moderiranje

Iako aplikacije za hobije trenutno profitiraju od kohezivnije i ljubaznije zajednice, stručnjaci upozoravaju da bi se s vremenom mogle suočiti sa sličnim izazovima moderiranja kako budu rasle. Letterboxd, primjerice, zapošljava manje od 10 moderatora, ali održava pristup nulte tolerancije prema govoru mržnje i diskriminirajućem sadržaju.