Bot GT Sophy juri brže od najboljih vozača Gran Turisma na svijetu

Sony je razvio umjetnu inteligenciju koja se može utrkivati s drugim vozilima, preticati ih, birati nove linije kada ih protivnici blokiraju i izbjegavati kažnjavanje zbog lošeg ponašanja u utrkama

Mladen Smrekar četvrtak, 10. veljače 2022. u 18:11

Inteligentni agent može nadmašiti i najbolje ljudske igrače Gran Turisma. Istraživanje, objavljeno u časopisu Nature, pokazalo je kako dobro istrenirana umjetna inteligencija istovremeno pokazuje iznimnu brzinu, kontrolu automobila, mudru taktiku te pritom zadržava i trkaći bonton. Ovi nalazi mogli bi se korisno iskoristiti u autonomnoj navigaciji i temeljnim istraživanjima umjetne inteligencije.

Svestrani agent

Mnoge potencijalne primjene AI zahtijevaju donošenje odluka u stvarnom vremenu u fizičkim sustavima tijekom interakcije s ljudima. A simulacije utrka, kao što je PlayStation igra Gran Turismo, vjerno reproduciraju izazove kontrole pravih trkaćih automobila i pritom su zahtjevne za strojno učenje.

GT Sophy je usvojio sve što su ga naučili i pobijedio četvoricu najboljih svjetskih esport vozača
GT Sophy je usvojio sve što su ga naučili i pobijedio četvoricu najboljih svjetskih esport vozača

Peter Wurman, direktor tvrtke Sony AI America, bio je na čelu tima koji je agenta umjetne inteligencije, nazvanog GT Sophy, naučio da igra Gran Turismo koristeći podržano učenje (deep reinforcement learning).

GT Sophy je osposobljen da svlada umijeće ubrzavanja i kočenja na stazama, a naučio je i kako pronaći alternativne puteve u različitim uvjetima i izvući se iz situacija u kojima ga blokiraju drugi vozači. 

Nezaustavljivi GT Sophy 

Najveći izazov pritom je bio naučiti umjetnu inteligenciju da izbjegava kazne povezane s kršenjem "trkaćeg bontona", skupa labavih pravila prema kojima odluke donose ljudski suci. 

GT Sophy je usvojio sve što su ga naučili i na kraju pobijedio u natjecanjima protiv četvorice najboljih svjetskih esport vozača. U tim su duelima korištene tri kombinacije automobila i staza, od kojih svaka predstavlja različite trkaće izazove, uključujući vozila koja mogu postići brzine veće od 300 km na sat.

Dijelovi fiktivnih staza Seaside (f), smještene uz hrvatsku obalu, i Lago Maggiore (g) koja ide uz talijansko jezero
Dijelovi fiktivnih staza Seaside (f), smještene uz hrvatsku obalu, i Lago Maggiore (g) koja ide uz talijansko jezero

Ovi rezultati još su jedan korak u kontinuiranom napretku natjecateljskih zadataka u kojima računala mogu pobijediti najbolje ljude, kao što se to već dogodilo u šahu i pokeru. Nalazi bi mogli učiniti trkaće igre ugodnijima te pomoći u obuci profesionalnih vozača i otkrivanju novih tehnika vožnje, uvjereni su autori istraživanja.

Ovaj pristup, kažu oni, mogao bi naći primjenu i u sustavima u stvarnom svijetu, u robotici, zračnim dronovima i samovozećim vozilima.