Facebook sponzorira istraživanja o etici umjetne inteligencije u Njemačkoj

Na minhenskom tehničkom sveučilištu TUM otvoren je Institut za etiku umjetne inteligencije i to uz značajnu financijsku pomoć Facebooka

Sandro Vrbanus četvrtak, 10. listopada 2019. u 06:00

Ovoga tjedna je na minhenskom tehničkom sveučilištu TUM otvoren Institut za etiku umjetne inteligencije. On će se baviti istoimenim područjem koje isprepliće društvene i prirodne znanosti. Ovaj projekt je financijski potpomogao i Facebook, svojom donacijom od čak 6,5 milijuna eura, a koja nije vezana uz bilo kakve dodatne uvjete ili očekivanja od strane američke kompanije.

Institut bi se trebao baviti širokim spektrom tema koje se tiču etike umjetne inteligencije te kombinirati svoje tradicionalne jake strane u znanosti i tehnologiji s društvenim i humanističkim područjima istraživanja. Cilj im je oblikovati tehnologije umjetne inteligencije budućnosti na način da one pridobiju povjerenje ljudi i budu prihvaćene u društvu. Na tome će raditi interdisciplinarni timovi s područja medicine, prirodnih znanosti i inženjerstva, kao i stručnjaci za etiku i druga društvena područja.

Etika autonomnih vozila i lažnih vijesti

S prvih 2,3 milijuna eura koje planiraju uložiti u znanstvena istraživanja počet će raditi na svojim prvim projektima. Jedan od njih bit će etika autonomnih vozila – odnosno projekt kojim etičke principe žele pretočiti u algoritme. O potrebi "morala" kod robotiziranih vozila govori se već godinama, vrše se istraživanja i kreiraju se sustavi autonomne vožnje koji mogu donijeti odluke o kojima ovisi život putnika i ostalih sudionika u prometu. Na ovom TUM-ovom institutu planiraju unaprijediti takve algoritme u simulatorima stvarnih situacija.

Od drugih projekata izdvajamo "pametni" sustav koji bi pomoću umjetne inteligencije davao savjete liječnicima pri donošenju svakodnevnih odluka u praksi. Isto tako zanimljiv bi mogao biti njihov rad na razumijevanju dinamike širenja lažnih vijesti i govora mržnje putem Interneta. Cilj tog projekta bit će matematičkim modelima opisati dinamiku stvaranja stavova na temelju informacija dobivenih online, pronalazak ključnih čimbenika u tom procesu i uspostava mehanizama za praćenje širenja lažnih vijesti.