Umjetna inteligencija AlphaGo Zero nepobjediva je u Gou

Googleova kompanija DeepMind razvila je do sada daleko najmoćniju inačicu svojeg sustava za igranje drevne kineske igre

Sandro Vrbanus petak, 20. listopada 2017. u 22:04

Go je igra u kojoj je broj mogućih poteza daleko veći od ukupnog broja atoma u svemiru, i zbog toga je iznimno komplicirana za svladati, pogotovo s računalne strane. No, umjetna inteligencija i neuronske mreže savladale su i taj problem, pa je ranije ove godine Googleov AlphaGo pobijedio niz najboljih svjetskih igrača ove igre i dokazao kako su računala zauvijek zavladala ovim područjem.

Sada je, pak, Googleov odjel DeepMind razvio još moćniju inačicu svog sustava, nazvanu AlphaGo Zero. Ovaj je sustav učio igrati Go "od nule", dakle bez proučavanja prethodno odigranih igara i bez ikakvog doticaja s ljudskim načinom igranja i strategijama. Rezultati su jednostavno rečeno fascinantni.

U kratko vrijeme umjetna je inteligencija učeći "od nule" nadmašila cijelu ljudsku rasu

AlphaGo Zero svojim je pristupom učenja počevši od "tabule rase" otkrio sasvim nove strategije i poteze, te je dosegao najvišu razinu igranja ove igre ikad viđenu. Nakon samo 40 dana "učenja" ovaj je sustav pobijedio prošli, koji je svladao svjetskog prvaka Ke Jiea. Suočen s lanjskim sustavom AlphaGo koji je igrao protiv Leeja Sedola deklasirao ga je rezultatom 100:0. Drugim riječima, učeći od početka ova je umjetna inteligencija vrlo brzo naučila cjelokupno ljudsko znanje, nadišla ga, te otkrila nove stvari koje ljudi nisu bili u stanju otkriti tisućama godina.

Zahvaljujući evoluiranim algoritmima AlphaGo Zero koristi i značajno manje energije i računalne snage za igru, a stručnjaci se nadaju da će iskustvo u ovom projektu pomoći u razvoju neuronskih računalnih mreža u raznim drugim područjima.