Island je zemlja s najviše dating aplikacija po stanovniku: ovo im je već treća

Islandski Smitten prikupio je 2,7 milijuna dolara kako bi svoju aplikaciju proširio među pripadnicima Generacije Z po Europi. Za početak kreću u osvajanje ostatka Skandinavije

Mladen Smrekar utorak, 22. lipnja 2021. u 14:01

Islanđanima romantične inovacije nisu nepoznate. Ova otočna država s 360.000 stanovnika već se dugo može hvaliti prvom svjetskom aplikacijom koja sprečava samce da se zabavljaju sa svojim rođacima. A sada se dvojica islandskih poduzetnika nadaju da će se mladi iz cijele Europe zaljubiti u njihovu aplikaciju za dogovaranje spojeva.

Pandemija ubrzala korištenje aplikacija

Smitten, startup iz Reykjavika prikupio je 2,7 milijuna dolara kako bi pripadnike Generacije Z, dakle ljude rođene između 1997. i 2015. godine, navukao na dating aplikaciju koja kombinira igre, zabavu i dobro staromodno koketiranje. Većina korisnika Smittena ima 25 ili manje godina, a otprilike njih 20 posto ima 18 godina.

Aplikacija povezuje ljude različitih sklonosti i životnih iskustava
Aplikacija povezuje ljude različitih sklonosti i životnih iskustava

U Europi se posljednjih godina pojavio čitav niz aplikacija za upoznavanje koje ciljaju određene grupe koje povezuju isti interesi, običaji ili načini komuniciranja. Češću upotrebu aplikacija za spojeve pogurala je i pandemija Covida-19. No, kreatori mnogih aplikacija muče se privlačenjem ulagača koji bi im pomogli da se održe na tržištu.

Pilot projekt u kojem je sudjelovalo 25.000 ljudi, pokazao da mnogi, posebno onih iz Generacije Z, žude za zabavom, otkrio je suosnivač Smittena Asgeir Visir

Smitten korisnike privlači kombinacijom igara i zabave
Smitten korisnike privlači kombinacijom igara i zabave

Smitten korisnike privlači kombinacijom igara i zabave. Aplikacija implementira elemente igranja, poput igre 'Guessary'. Značajka omogućuje korisnicima da pretpostave kako su drugi korisnici odgovorili na neka pitanja s da ili ne i natječu se za status Top Guessera. Korisnici također mogu dijeliti popise na svojim profilima, od omiljenih dječjih imena do najčudnijih mjesta na kojima su bili, kako bi potaknuli razgovor.

Statistika pokazuje da se na Tinderu otprilike tek svaki deseti kontakt pretvara u razgovor, dok na Smittenu poklapanje raste na velikih 50 posto.

Preko Skandinavije do ostatka Europe

Prikupljen novac tvrtka će iskoristiti kako bi aplikaciju lansirala u skandinavskim zemljama već krajem kolovoza ili početkom rujna. To je veliki iskorak jer, kako kaže Visir, Island je dobro testno tržište, ali i toliko malo da biste ciljanu publiku mogli osobno iznazivati u nekoliko dana.

No, Skandinavija je dovoljno veliko tržište da bi se ispitala djelotvornost aplikacije kojom Islanđani žele osvojiti Europu. Islanđani imaju iskustva sa sličnim aplikacijama; ovo im je već treća, što Island čini državom s najviše dating aplikacija po stanovniku: imaju ih jednu na nešto više od 100 tisuća stanovnika.