U Hrvatskoj se 16% mladih parova upoznalo preko Interneta
Istraživanje Centra za longitudinalne populacijske studije otkriva da je Hrvatska usklađena s ostatkom Europe kad je riječ o rastućem trendu zasnivanja ljubavnih veza online

Najčešći način upoznavanja u Hrvatskoj za generacije rođene između 1971. i 1980. godine su izlasci u kafiće, noćne klubove i diskoteke, no kod mlađih je generacija ta navika u padu. S druge strane, upoznavanje preko Interneta višestruko je poraslo u posljednje vrijeme. Među rođenima između 1991. i 1995. godine gotovo svaki deseti par upoznao se preko Interneta, što je više nego peterostruko u odnosu na rođene između 1971. i 1975. Kod još mlađe generacije, onih rođenih između 1996. i 2000., upoznavanje online još je raširenije – okvirno se svaki šesti par upoznao na taj način, što je čak devet puta više nego u najstarijoj promatranoj generaciji.
Neki su to od rezultata istraživanja koje je objavio Centar za longitudinalne populacijske studije. Njihov je zaključak da se parovi u Hrvatskoj i dalje često upoznaju preko prijatelja (22%), a Internet je s 16% ponajviše zamijenio upoznavanje na javnim mjestima poput kafića, koje je sada zastupljeno u 14% slučajeva.
U kontekstu Europe
Istraživanje je dalo i usporedbu trenda online upoznavanja partnera u odnosu na neke od zemalja Europe. U svakoj promatranoj zemlji vidljiv je porast trenda upoznavanja preko Interneta. Štoviše, u mnogim je zemljama taj porast primjetno jači nego u Hrvatskoj.
U Finskoj, primjerice, upoznavanje preko Interneta u najmlađoj je promatranoj generaciji najčešći način na koji se parovi upoznaju, dok procjene za Ujedinjeno Kraljevstvo pokazuju da se gotovo svaki četvrti par među rođenima između 1996. i 2000. upoznao na taj način. Pritom, naravno, i ovdje treba uzeti u obzir to da se rezultati s vremenom mogu mijenjati, osobito za mlađe ispitanike, među kojima mnogi još nikad nisu živjeli s nekim u paru.
Usput da provjerimo i kako stoje naši čitatelji po tom pitanju – u nastavku je anketa.