Facebook i Ray-Ban zajednički izradili naočale za snimanje Storiesa

Facebook je u suradnji s proizvođačem naočala Ray-Banom predstavio pametne naočale kojima se mogu snimati video ili fotografije, s primarnom svrhom objavljivanja na društvenim mrežama

Sandro Vrbanus petak, 10. rujna 2021. u 06:00

Ray Ban i Facebook otkrili su plod zajedničke suradnje koji bi trebao povezati dizajnerske modne dodatke i društvene mreže – pametne naočale Ray-Ban Stories. Izrađene u tri različita klasična oblika, prepoznatljivog Ray-Ban dizajna, ove naočale imaju u okvire ugrađene dvije 5-megapikselne kamere namijenjene snimanju fotografija (do 2.592 x 1.944 točaka) te videa (1.184 x 1.184 točaka pri 30 fps).

Hey, Facebook!

Naočalama se upravlja gestama, dodirivanjem po točkama osjetljivima na dodir koje su smještene na bočnim stranama, a osim snimanja fotografija i videa nude i reprodukciju glazbe te obavljanje poziva. Dodatno se funkcijama naočala može upravljati i glasovnim naredbama. Izgovarajući "Hey, Facebook!" pokreće se glasovni asistent koji potom pokreće snimanje kada korisnik to poželi.

Sve snimljeno na mobitel se prebacuje putem nove aplikacije Facebook View, a potom se može podijeliti na društvenim mrežama. Naravno, budući da se naočale zovu Stories, njima se mogu stvarati Storiesi na Facebooku i Instagramu, no zapise možete poslati prijateljima i putem (opet Facebookovog) WhatsAppa.

Ugrađena baterija omogućava oko 6 sati korištenja, dok se uz punjač ugrađen u futrolu za nošenje naočala može napuniti do tri puta. Punjenje traje oko sat vremena. U naočale se može pohraniti preko 500 fotografija ili 30-ak videa u trajanju od 30 sekundi.

Kako bi svi drugi znali da ih se snima, uz kamere su postavljene LE-diode koje će se prilikom aktiviranja kamera uključiti
Kako bi svi drugi znali da ih se snima, uz kamere su postavljene LE-diode koje će se prilikom aktiviranja kamera uključiti

Kopija Snapchatovih Spectaclesa?

Teško se oteti dojmu da je ovaj proizvod nastao slijedeći nekoliko godina star primjer Snapchata. Njihove naočale nikada nisu postale naročito popularne, a slična sudbina zadesila je i gotovo sve dosadašnje Facebookove hardverske proizvode. Svakako će biti zanimljivo vidjeti hoće li Zuckerbergova kompanija više sreće (ili pameti) imati s ovim pametnim naočalama, odnosno hoće li ih "progurati" bolje nego je to učinio Snapchat.

Facebookove naočale s potpisom Ray Bana dolazit će u više izvedbi, oblika i boja koje omogućavaju preko 20 kombinacija. Početna im je cijena 299 američkih dolara, a nadoplate se odnose na različite vrste leća, od običnih, pa do polariziranih ili pak dioptrijskih.