Microsoft traži odgovor na pitanje - kako vratiti zaposlenike u ured?

Prema nekim istraživanjima čak 82% šefova ima velikih problema s pronalaženjem načina za povratak zaposlenika u ured, nakon što su ih protekle dvije godine, za vrijeme pandemije, poticali na rad od kuće

Bug.hr četvrtak, 29. rujna 2022. u 22:22

Microsoft je objavio svoj najnoviji Work Trend Index izvještaj koji stavlja naglasak na rastuće trendove kao što su paranoja produktivnosti, smisao ureda (73% zaposlenika treba bolji razlog od očekivanja tvrtke za dolazak u ured) te važnost stjecanja vještina (55% zaposlenih smatra kako je promjena tvrtke najbolji način za stjecanje novih vještina).

Podaci jasno pokazuju kako je hibridni rad stvorio sve veću nepovezanost između zaposlenika i lidera - ne slažu se oko toga što čini produktivnost, kako istovremeno postići samostalnost i odgovornost te oko prednosti fleksibilnosti i uloge ureda. Kako bi se premostio ovaj jaz, potreban je novi pristup koji prepoznaje da posao više nije samo mjesto, već iskustvo koje nadilazi vrijeme i mjesto pa zaposlenici mogu biti angažirani i povezani bez obzira na to gdje rade.

Microsoft je anketirao 20,000 ljudi u 11 zemalja te analizirao bilijun anonimnih i agregiranih Microsoft 365 signala produktivnosti, kao i LinkedIn trendove i Glint People Science zaključke.

Podaci ukazuju na tri ključne točke za lidere: (1) stati na kraj paranoji produktivnosti; (2) prihvatiti činjenicu da ljudi dolaze u ured zbog kolega; (3) ponovno regrutirati svoje zaposlenike dajući im prilike da uče i razvijaju se.

Zaustavljanje paranoje produktivnosti

  • Ljudi rade više no ikad – ovog proljeća Microsoft je utvrdio da se broj tjednih sastanaka od početka pandemije za prosječnog Microsoft Teams korisnika povećao za 153% posto globalno. Uz to, ljudi su preplavljeni pozivima na sastanke – odbijanja i uvjetne potvrde sudjelovanja rasli su tijekom protekle dvije godine (porast od 84%, odnosno 216%).
  • 87% zaposlenika navodi da je produktivno na poslu, dok 85% lidera kaže da im je, zbog prijelaza na hibridni rad, teže vjerovati da su ljudi produktivni. To je dovelo do paranoje produktivnosti – lideri su zabrinuti jesu li ljudi produktivni i rade li na pravim zadacima.
Razlika između produktivnosti pri radu od kuće - kako je vide radnici, a kako njihovi šefovi 📷 Microsoft Work Trend Index
Razlika između produktivnosti pri radu od kuće - kako je vide radnici, a kako njihovi šefovi Microsoft Work Trend Index

Prihvaćanje činjenice da ljudi dolaze u ured zbog kolega

  • 82% donositelja poslovnih odluka kažu da ih brine kako će vratiti zaposlenike u ured uživo, no 73% zaposlenih kaže da očekivanja tvrtke nisu dovoljno dobar razlog za odlazak u ured i da trebaju bolji.
  • Zašto će ljudi dobrovoljno ići u ured? Kako bi se povezali i vidjeli kolege – 84% zaposlenika bi bilo motivirano obećanjem o druženju s kolegama, dok je 85% motivirano obnavljanjem veza među članovima tima.

Ponovno regrutiranje zaposlenika pomoću prilika za učenje i rast

  • Podaci pokazuju da će zaposlenici otići ako ne mogu učiti. 55% zaposlenika kaže da je za njih promjena tvrtke najbolji način da razviju svoje vještine. 76% zaposlenih kaže da bi ostali dulje u svojoj tvrtki kada bi mogli  imati više koristi od podrške za učenje i razvoj.
Mnogi radnici procjenjuju kako bi s promjenom posla stekli nove vještine,  ali kažu da bi ostali gdje jesu ako će imat priliku učiti i napredovati 📷 Microsoft Work Trend Index
Mnogi radnici procjenjuju kako bi s promjenom posla stekli nove vještine, ali kažu da bi ostali gdje jesu ako će imat priliku učiti i napredovati Microsoft Work Trend Index

Nadogradanja Microsoft Vive

S ciljem da se pomogne u rješavanju nekog od spomenutih problema najavljena je nadogradnja platforme Microsoft Viva - ključne novosti uključuju Viva Pulse aplikaciju koja mjeri povratne informacije zaposlenika, te Viva Amplify, Answers in Viva i People in Viva koje stvaraju osjećaj povezanosti i pripadanja u digitalnom okruženju. Nove Viva mogućnosti počet će stizati korisnicima početkom 2023. godine.

Promjene koje su zahvatile svijet rada tijekom posljednjih nekoliko godina nisu privremene. Prakse menadžera iz 2019. godine jednostavno ne funkcioniraju za digitalno povezanu radnu snagu.