Otkriveno koja vrsta profila za upoznavanje privlači više ljudi

Vlasnici "originalnih" profila ocjenjuju se kao pametniji, zabavniji i simpatičniji

Mladen Smrekar ponedjeljak, 28. studenog 2022. u 14:53

Nova studija o korisnicima internetskih stranica za upoznavanje pronašla je korelaciju između percipirane originalnosti teksta u profilima za upoznavanje i veće percepcije privlačnosti. Istraživači Sveučilišta Tilburg u Nizozemskoj opisali su karakteristike "izvornih" profila i svoja su otkrića objavili u časopisu otvorenog pristupa PLOS ONE.

Utjecaj originalnosti

Prethodna istraživanja pokazala su vezu između originalnosti tekstova, poput poezije i tekstova pjesama, i njihove popularnosti. Manje se, međutim, zna o tome kako originalnost utječe na čitateljsku percepciju pisca i koji aspekti teksta čine da se čini originalnim.

Primjeri izvornih nizozemskih profila za upoznavanje, korištenih u eksperimentu
Primjeri izvornih nizozemskih profila za upoznavanje, korištenih u eksperimentu

Nadalje, nijedno prethodno istraživanje nije posebno promatralo odnos između percipirane originalnosti i privlačnosti u postavljanju profila za online upoznavanje.

Analiza profila

Kako bi bacili novo svjetlo, nizozemski istraživači anketirali su 1234 korisnika internetskih stranica za upoznavanje o originalnosti teksta u nekoliko pravih profila, kao io osobnosti i privlačnosti vlasničkog profila.

Srednje vrijednosti, standardna odstupanja i korelacije među percipiranim rezultatima originalnosti teksta i svim varijablama stvaranja dojma
Srednje vrijednosti, standardna odstupanja i korelacije među percipiranim rezultatima originalnosti teksta i svim varijablama stvaranja dojma

Pokazalo se da vlasnici originalnijih profila doživljavaju kao inteligentnije, s boljim smislom za humor, da su privlačniji te da imaju veću vjerojatnost da će drugi htjeti izlaziti s njima. Općenito, sudionici su pokazali visoko slaganje oko toga koje tekstove profila percipiraju kao originalne, a koje kao čudne; neobični profili općenito se nisu smatrali izvornima.

Značajke teksta

U drugoj analizi, istraživači su analizirali 308 anonimiziranih profila za istraživanje kako bi istražili značajke teksta koji mogu pridonijeti percepciji originalnosti. Otkrili su da tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja, poput metafora, a ti profili također otkrivaju sve više i više konkretnih osobnih podataka.

Tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja i otkriva više konkretnih podataka
Tekst koji se percipira kao originalniji koristi izvorna stilska obilježja i otkriva više konkretnih podataka

"Tekst profila za online upoznavanje koji se smatra originalnim povećava ocjenu osobnosti i privlačnosti", zaključuju istraživači koji sugeriraju stvaranje učinkovitog teksta od vlasničkog profila može zahtijevati da pažljivo uravnoteže "originalnost" i "prikladnost" te da isti principi vrijede ne samo za privlačenje partnera. preko interneta nego i za traženje posla te promoviranje i oglašavanje svih vrsta.