Cambridge Analytica imala je podatke o čak 87 milijuna korisnika Facebooka

Facebookov skandal s prikupljanjem privatnih podataka ozbiljniji je nego što se do sada mislilo, a Zuckerberg kaže da ničiji podaci nisu sigurni

Sandro Vrbanus četvrtak, 5. travnja 2018. u 13:45

Mark Zuckerberg održao je sinoć telekonferenciju s novinarima na kojoj je odgovarao na njihova pitanja i pokušao dodatno pojasniti skandal u koji je Facebook upao zbog nedovoljno dobre zaštite privatnih podataka svojih korisnika. Prema njegovim riječima analitička kompanija Cambridge Analytica dobila je, kroz neovlašteno prikupljanje, podatke o čak 87 milijuna korisnika ove društvene mreže, a ne oko 50 milijuna kako su prvi izvještaji govorili.

Na snagu stupile promjene u upravljanju podacima

Zuckerberg kaže kako je riječ o konačnom broju, te da Facebook svakako snosi odgovornost za ovu situaciju. Investitore je umirio informacijom o tome da u posljednjim tjednima zbog ovog slučaja nije zabilježen pad prihoda od oglašavanja, te je potvrdio da se neće povući s čelnog mjesta kompanije.

Iz Facebooka je ovom prigodom također objavljeno kako su uvedene nove sigurnosne mjere što se tiče zaštite podataka. One se primarno tiču raznih API-ja koji se integriraju u Facebook a koriste ih developeri u izradi svojih aplikacija – na ovaj je način, naime, i "iscurila" ogromna količina podataka s društvene mreže i završila u rukama političkih analitičara i manipulatora.

Broj korisnika čiji su podaci dospjeli u ruke Cambridge Analytice, raspodijeljen prema lokaciji
Broj korisnika čiji su podaci dospjeli u ruke Cambridge Analytice, raspodijeljen prema lokaciji

Facebook će od sada blokirati API-je da ne mogu pristupiti podacima izvan svojeg područja, a vanjskim aplikacijama blokirat će pristup osobnim podacima kao što su političko ili religijsko opredjeljenje, podaci o vezama i prijateljima, obrazovanju, radnom mjestu, i mnogim drugima.

Svih 2 milijarde korisnika je ugroženo curenjem podataka

Od sljedećeg tjedna korisnicima će biti mnogo transparentnije prikazano i koje aplikacije su im povezane s Facebookom i koji se privatni podaci s njima razmjenjuju, a bilo koju od tako navedenih bit će jednostavno izbrisati.

Koliko će ovi potezi popraviti štetu koju je Facebook učinio vlastitom imageu, ostaje za vidjeti. Zasigurno u oporavku od skandala neće pomoći Zuckerbergova jučerašnja izjava kako bi svih 2 milijarde korisnika Facebooka trebalo smatrati da im je neka od aplikacija već "pokupila" gomilu privatnih podataka prije nego su u kompaniji shvatili da je to izvedivo.

Mark Zuckerberg svjedočit će o ovom skandalu pred istražnim povjerenstvom američkog Kongresa 10. i 11. travnja.