Bosch ima dizelsku tehnologiju koja rješava problem emisija dušikovih oksida

"Dizel ima budućnost" – kažu iz Boscha i najavljuju prekretnicu u tehnologiji dizelskih motora s unutrašnjim sagorijevanjem

Sandro Vrbanus subota, 28. travnja 2018. u 20:00

U poplavi ekoloških rješenja koja bi trebala smanjiti utjecaj klasičnih motora s unutrašnjim sagorijevanjem na okoliš proteklih smo mjeseci vidjeli ona koja se zasnivaju na vodiku, "magičnim tehnologijama" HHO Genijatora, dok su se mnogi proizvođači automobila već okrenuli hibridima i elektrifikaciji svoje ponude vozila.

U Boschu, pak, proizvođaču dijelova za mnoge tipove vozila, smatraju da su pronašli način kojim će dizelski motori moći i dalje biti isplativi i izrađivani po najvišim ekološkim standardima – a, zamislite, imaju čak i analize koje potvrđuju da njihova rješenja djeluju u praksi, za razliku od nekih.

"Dizel ima budućnost,  Danas želimo jednom za svagda stati na kraj raspravama o propasti dizelske tehnologije”, rekao je glavni izvršni direktor Boscha dr. Volkmar Denner

Nova dostignuća iz Boscha proizvođačima vozila mogu omogućiti smanjenje emisija dušikovih oksida (NOx) u toliko drastičnoj mjeri da su već sada usklađeni s budućim ograničenjima. Čak i prema rezultatima ispitivanja emisija u stvarnim uvjetima vožnje (RDE – real driving emissions), emisije iz vozila koja su opremljena Boschevom najnovijom dizelskom tehnologijom nisu samo znatno manje od trenutačnih ograničenja emisija, već i od ograničenja koja stupaju na snagu 2020. godine – priopćili su iz ove kompanije.

Boschevi inženjeri te su rezultate postigli usavršavanjem već postojećih tehnologija. Nema potrebe za dodatnim komponentama, koje bi samo povećale troškove, napominju. Bosch je ovaj inovativni napredak dokazao na velikom događaju za medije u Stuttgartu gdje su okupljeni novinari imali prilike isprobati vožnju s novim sustavom.

Tehnička pitanja i odgovori o novoj Boschevoj dizelskoj tehnologiji

Čime se nova dizelska tehnologija izdvaja od ostalih?

Dosad su dva čimbenika sprječavala smanjenje emisija dušikovih oksida dizelskih vozila. Prvi je stil vožnje. Boschevo tehnološko rješenje vrlo je prilagodljiv sustav za upravljanje protokom zraka za motor. Dinamičan stil vožnje zahtijeva jednako dinamičnu recirkulaciju ispušnih plinova. To se može postići uporabom turbopunjača koji je optimiran s pomoću RDE-a i koji reagira brže nego konvencionalni turbopunjači. Zahvaljujući kombinaciji recirkulacije ispušnih plinova visokog i niskog tlaka, sustav za upravljanje protokom zraka postaje još fleksibilniji. To znači da vozači mogu voziti bez porasta emisija. Utjecaj temperature jednako je važan. Kako bi se osigurala optimalna pretvorba dušikovih oksida, temperatura ispušnih plinova mora iznositi više od 200 Celzijevih stupnjeva. Vozila tijekom gradske vožnje često ne uspijevaju doseći tu temperaturu. Bosch je stoga odabrao sofisticirani sustav upravljanja toplinom za dizelski motor. Njegovom uporabom izvršava se aktivna regulacija temperature ispušnih plinova, čime se osigurava da ispušni sustav ostane dovoljno vruć da funkcionira unutar raspona stabilne temperature te da se emisije zadrže na niskoj razini.

Kad će ta tehnologija biti spremna za proizvodnju?

Boschev novi dizelski sustav temelji se na komponentama koje su već dostupne na tržištu. On je odmah dostupan kupcima i ima mogućnost uklapanja u proizvodne projekte.

Zašto je gradska vožnja zahtjevnija od izvangradske ili autocestovne vožnje?

Kako bi se osigurala optimalna pretvorba dušikovih oksida, temperatura ispušnih plinova mora iznositi više od 200 Celzijevih stupnjeva. Ta se temperatura najčešće ne doseže tijekom gradske vožnje, kad su automobili zatočeni u prometnim gužvama i često se zaustavljaju i ponovno pokreću. Takva vožnja rezultira hlađenjem ispušnog sustava. Boschev novi sustav upravljanja toplinom rješava taj problem aktivnom regulacijom temperature ispušnih plinova.

Zahtijeva li regulacija temperature ugradnju pomoćnog grijača od 48 volti u sustavu za ispušne plinove ili sličnih dodatnih komponenata?

Boschev novi dizelski sustav sastoji se od komponenata koje su već dostupne na tržištu i ne zahtijeva ugradnju dodatnog električnog sustava od 48 volti u sustav.

Hoće li dizelski motor znatno poskupiti zbog Boscheve nove tehnologije?

Boscheva dizelska tehnologija temelji se na komponentama koje se već upotrebljavaju u serijskim vozilima. Njezina odlučujuća prednost proizlazi iz nove kombinacije već postojeće tehnologije. Ne zahtijeva nikakve dodatne hardverske komponente. Stoga dizelska vozila neće postati ništa manje povoljna radi smanjenja emisija.

Hoće li dizelski motor zbog te nove tehnologije izgubiti svoju komparativnu prednost u ekonomičnosti potrošnje goriva i doprinosu zaštiti klime?

Neće. Naši inženjeri imali su jasan cilj: smanjenje emisija dušikovih oksida i istovremeno zadržavanje komparativne prednosti dizela kad je riječ o emisijama CO2. Dizel će stoga i dalje biti mogućnost koja pridonosi zaštiti klime.