Discord svjestan svoje „enšitifikacije“, često pričaju o tome, kaže tehnološki direktor

Mislite li da je Discord sve gori, niste jedini, svjesni su toga i u firmi, razmišljaju o tome i – nastavljaju dalje, jer prodati dionice se mora

Drago Galić petak, 6. lipnja 2025. u 15:54

Stanislav Vishnevskiy, suosnivač i glavni tehnološki direktor Discorda, izjavio je da tijekom internih sastanaka redovito pokreće temu pada kvalitete platforme poznate kao „enšitifikacija“ (enshittification – ušlo i u rječnike engleskog). U intervjuu za Engadget priznao je da razumije zabrinutost korisnika zbog mogućih „negativnih promjena na platformi“. Odakle briga za šitificiranost? Planirano izdavanje dionica ove godine.

Discord korisnici kritiziraju da prolazi istu sudbinu kao mnoge druge platforme koje su se pogoršale zbog komercijalizacije. Od ožujka 2024. prikazuju oglase putem konzolnih i aplikacija na desktopu, što je suprotno od politike izbjegavanja oglašavanja kada su krenuli s radom 2015.. Od tada su proširili oglašavanje na mobilnu aplikaciju kroz video oglase i uveli Orbs koji omogućuje korisnicima zarađivanje nagrada klikom na oglase.

Promjene u vodstvu dodatno su učvrstile uvjerenje korisnika da šitifikacija napreduje jer je Jason Citron, suosnivač i izvršni direktor, napustio tvrtku u travnju, a zamijenio ga je Humam Sakhnini s iskustvom u - Activision Blizzardu. Kada je Citron najavio svoj odlazak, izjavio je da nema specifičnih planova za javno izdavanje dionica, ali je dodao da je zapošljavanje osobe poput Sakhninija korak u tom smjeru.

Vishnevskiy tvrdi da Discord „aktivno razmišlja o rizicima degradacije kvalitete“, a kako je Discord je u povremeno odustajao  od nepopularnih odluka, korisnici imaju još neku nadu.

Kao primjer se navodi odustajanje od implementacije supernepopularnog Clyde chatbota.

Tehnički direktor tvrtke tvrdi da se dio Discordovog okretanja prema oglašavanju slaže s interesima igrača, jer Orbs navodno ujedinjuje interese igrača i razvojnih programera. Trenutni oglasi na platformi su nenametljivi jer se pojavljuju u bočnim trakama koje se proširuju samo ako se klikne na njih (što je istina).

Kompletan intervju djeluje vrlo ohrabrujuće, tako da možemo biti prilično sigurni da će se u stvarnosti dogoditi sve suprotno - enšitifikacija ide punom parom i sve čega ste se bojali, bit će implementirano.