Kineski rover Zhurong poslao prve fotografije s Marsa

Do prošloga je tjedna jedino SAD uspješno doveo i upravljao roverima na Marsu, a sada je tu i Kina sa svojom prvom međuplanetarnom svemirskom letjelicom

Matej Markovinović četvrtak, 20. svibnja 2021. u 11:55

Nakon uspješnog slijetanja na Mars u dolinu Utopia Planitia u sklopu misije Tianwen-1, kineski je rover Zhurong poslao i prve fotografije s površine Crvenog planeta, objavila je Kineska nacionalna svemirska agencija (CNSA).

Naime, prva fotografija prikazuje rampu koja je pomogla roveru da postavi svojih šest kotača na Marsovu površinu, a na drugoj se fotografiji, iz perspektive jedne od navigacijskih kamera, vide četiri Zhurongova solarna panela te komunikacijska antena.

Izvor: CNSA

Osim toga, CNSA je objavila i videozapis koji pokazuje jednu od faza slijetanja, odnosno odvajanje landera i rovera od orbitera.

Tianwen-1 lansiran je u kineskoj provinciji Hainan prošloga ljeta, a do Marsa je putovao sedam mjeseci. Misija bi trebala trajati oko 90 dana u kojima će Zhurong, pomoću brojnih instrumenata, proučavati geologiju i klimu planeta.

Podsjećamo da je NASA-in rover Perseverance, sletio na Mars u krater Jezero ove veljače, odnosno oko 1.600 kilometara dalje od kineskog rovera Zhuronga. Naime, ovo nije prvi put da roveri slijeću u dolinu Utopia Planitia, pa je tako NASA u nju spustila letjelicu Viking 2 još 1976. godine.

📢 TOP!

TOP!

HP ponuda

Veliki izbor vrhunskih HP laptopa za igru, multimediju i rad ćekaju te u Linksu!

Od 2399 kn Kupi

Prijenosni BT zvučnik

HARMAN KARDON Citation 200

Vrhunski dizajn i sofisticiranost, HD zvuk, streaming putem WiFi ili BT veze, IPX4, do 8 sati reprodukcije, 40Hz–20kHz, 50W RMS, >80dB.

2.699 kn Kupi

Gramofon sa EBLT pogonskim remenom

REGA Planar 2

RB220 tonarma, 24 V motor niske buke i vibracija, Rega Carbon MM zvučnica, tanjur poboljšane preciznosti 'Optiwhite' 10 mm.

4.649 kn Kupi

5.2-kanalni 8K AV prijemnik

DENON AVR-S660H

Glasovna kontrola i ugrađeni HEOS®, vrhunsko 3D audio iskustvo, bežični streaming glazbe, BT, WiFi, Dolby TrueHD ili DTS-HD Master Audio 5.1 surround zvuk, podržava najnovije HDMI specifikacije.

4.549 kn Kupi