Elon Musk želi da kvaliteta Cybertrucka bude "kao kod Lego kockica"

Problemi s tolerancijama pri sklapanju nadolazećeg Teslinog kamioneta doveli su do toga da on izgleda kao da su ga slagala djeca, a šef kompanije time nije zadovoljan i želi značajno povećati preciznost izrade

Sandro Vrbanus nedjelja, 27. kolovoza 2023. u 08:04

Kvaliteta završne obrade i preciznost pri spajanju panela karoserije nisu nešto čime se u Tesli mogu pohvaliti. Najčešći prigovori kupaca odnose se upravo na takve, male i većinom vizualne nekonzistentnosti, koje se pojavljuju u gotovo svim modelima. Sljedeće novo vozilo, koje bi uskoro trebalo početi silaziti s proizvodnih linija Tesle, bit će kamionet Cybertruck, potpuno drugačiji od svih dosadašnjih, sasvim različite konstrukcije i izgleda.

Ta konstrukcija zahtijeva da se vanjski paneli (ponekad uspoređivani s egzoskeletom) izrađuju od nehrđajućeg čelika i spajaju pod "zanimljivim" i neobičnim kutovima, a svako nepodudaranje na takvim, dugim i obično ravnim, spojevima vrlo je vidljivo. Primijetio je to i sam Elon Musk, koji je ovoga tjedna u Teslinoj Gigatvornici u Teksasu imao priliku testirati jedan prototip, kako je sam naveo, "kandidata za produkcijsku verziju".

"Ako mogu oni, možemo i mi"

Nakon toga zaposlenicima je poslao cirkularni mail, u kojem stavlja naglasak upravo na preciznost završne obrade:

"Zbog prirode Cybertrucka, koji je izrađen od svijetlog metala s uglavnom ravnim rubovima, svaka varijacija u dimenzijama je kao 'prst u oko'. Svi dijelovi ovog vozila, bilo interni ili od dobavljača, moraju biti projektirani i izrađeni na točnost ispod 10 mikrona.​

To znači da sve dimenzije dijelova moraju biti izražene na treću decimalu u milimetrima, a dopuštena odstupanja moraju biti navedena u jednoznamenkastim mikronima. Ako LEGO i limenke pića, proizvodi vrlo niske cijene, mogu to zadovoljiti, možemo i mi", napisao je Musk u poruci koja je ubrzo procurila u medije.

U Tesli su za Cybertruck već nabavili najveću svjetsku prešu za metal, potpuno mu prilagodili proizvodnu liniju i proces, iznova projektirali cijelo vozilo i sada ga moraju dovesti do cilja, odnosno masovne serijske proizvodnje. Loše spojeni paneli jedna su od posljednjih prepreka do toga. Primjere nedostataka i prevelike tolerancije vrlo lako možete uočiti čak i na fotografijama uz ovaj tekst, koje je sam Musk nedavno objavio na svojoj društvenoj mreži X.