I nedavna fatalna nesreća Teslina Modela X dogodila se dok je vozilom upravljao autopilot
Nije Uber jedini koji se posljednjih dana bori s posljedicama nedovoljno dobrog sustava autopilota – tjedan dana nakon nesreće s fatalnim posljedicama Teslina Modela X saznaje se kako se i ona dogodila u situaciji kada vozilom nije upravljao vozač

Autonomna vozila ovih dana su "na tapeti" mnogih medija, i to s razlogom. Prvo je Uberov Volvo, o čemu ste mogli detaljno čitati na našim stranicama, sudjelovao u nesreći s poginulom osobom, a sada je potvrđeno i da je Teslin autopilot bio aktivan u vrijeme kada se dogodila nesreća s fatalnim posljedicama.
Ukratko, prošloga petka, 23. ožujka, jedan je Teslin Model X u Kaliforniji sudjelovao u teškoj prometnoj nesreći – zaletio se, naime, u betonski zid koji razdvaja dvije kolničke trake na autocesti u blizini Mountain Viewa. 38-godišnji vozač Tesle zbog velike je siline udarca tom prilikom smrtno stradao, pa su i policija i Tesla pokrenuli istragu. Model X se nakon nesreće i zapalio, što kod električnih vozila nije rijedak slučaj.
Sada se doznalo da je u trenutku naleta automobila na barijeru (koja je, inače, od ranije bila značajno oštećena i stoga ne toliko sigurna) Modelom X upravljao sustav autopilota. Nakon analize podataka iz računala automobila u Tesli su zaključili da je autopilot bio aktivan, te da je prije udara u barijeru vozač dobio nekoliko audiovizualnih upozorenja da preuzme kontrolu. Njegove ruke šest sekundi prije sudara nisu bile na upravljaču, a imao je oko pet sekundi i 150 metara da reagira i izbjegne nesreću. Unatoč tome, vozač nije poduzeo nikakvu radnju i skončao je nakon udara u od ranije zgnječeni metalni "amortizer" i beton iza njega.
Iz Tesle kažu kako nikada nisu vidjeli Model X u ovako lošem stanju nakon nesreće. I ova i nedavna Uberova nesreća potaknule su sve glasnije rasprave o sigurnosti poluautonomnih i potpuno autonomnih vozila i njihovoj sposobnosti da izbjegnu nesreće. Poručuju kako njihov autopilot neupitno čini vožnju sigurnijom – korištenje ove tehnologije smanjuje mogućnost sudara za oko 3,7 puta – ali sustav ne može izbjeći sve nesreće.
Jesu li senzori autopilota ovog Modela X "vidjeli" prepreku, te zašto automobil nije samostalno zakočio prije nje, za sada nije objavljeno.