Malezijske vlasti mogle bi ponovno pokrenuti potragu za nestalim zrakoplovom s leta MH370

Malezijski premijer izjavio je na konferenciji za medije da bi potraga za letom nestalim prije deset godina mogla biti ponovno pokrenuta, ali samo "ako se pojave novi uvjerljivi dokazi"

Sandro Vrbanus utorak, 5. ožujka 2024. u 06:00
📷 Ohconfucius / Wikimedia
Ohconfucius / Wikimedia

Ovoga se tjedna, 8. ožujka, navršava točno deset godina otkako je, na letu iz Kuala Lumpura prema Pekingu, netragom nestao Boeing 777 Malaysia Airlinesa. Let MH370 time je postao sinonim za najveći zrakoplovni misterij u povijesti – budući da zrakoplov već cijelo desetljeće nije lociran, niti je poznato gotovo ništa o okolnostima njegovog nestanka.

Obljetnica daje novu nadu

Nakon što su iz telemetrijskih podataka, koje je zrakoplov razmjenjivao s komunikacijskim satelitima, dobivene moguće koordinate njegovog pada, u južnom Indijskom oceanu je bila pokrenuta velika potraga. Tijekom dvije godine sonarima i ronilicama su pretražene stotine tisuća kvadratnih kilometara oceanskog dna, ali bez rezultata.

Službena potraga, koju su financirale vlati Malezije, Kine i Australije, obustavljena je početkom 2017., a bilo je tu još i raznih privatnih pokušaja neovisne istrage i traganja – sve, međutim, bez opipljivog rezultata. Obitelji 239 stradalih putnika i članova posade i dalje su bez odgovora na pitanje što se, kako i zašto dogodilo na kobnom letu.

Kako se bliži deseta obljetnica nesretnog leta, u Maleziji su organizirani i memorijalni događaji. Na jednom od njih je malezijski premijer Anwar Ibrahim izjavio da vladajući ostavljaju otvorenom opciju pokretanja nove potrage za nestalim zrakoplovom. To će se dogoditi, kazao je, "samo ako se pojave novi uvjerljivi dokazi" o mogućoj lokaciji Boeinga 777. Provest će se i konzultacije s Australijom, pa će se "uraditi sve što se uraditi mora", kaže Ibrahim.

U novoj bi potrazi ponovno mogla sudjelovati američka privatna kompanija Ocean Infinity, koja se time već bavila. Njihov je prijedlog – tragat će besplatno, kao što su to već činili, uz uvjet da im se naknada plati samo ako zaista i pronađu zrakoplov. Raniji državni projekti podvodne potrage koštali su oko 130 milijuna dolara.