Malezijske vlasti pristale pokrenuti novu potragu za Boeingom 777 s leta MH370
Deset godina nakon nestanka, privatna kompanija Ocean Infinity nastavit će, uz podršku Malezije, potragu za nestalim Boeingom 777 u Indijskom oceanu u nadi da će razriješiti misterij
Najveći misterij modernog zrakoplovstva, nestanak zrakoplova Boeing 777 Malaysia Airlinesa na letu MH370 iz Kuala Lumpura u Peking, još uvijek nije razriješen. Zrakoplov je nestao s radara i potom vrlo vjerojatno završio daleko od planirane rute, u južnom Indijskom oceanu, još 8. ožujka 2014. godine, a posljednja potraga za njime bila je otkazana 2018. godine, bez gotovo ikakvih rezultata. Jedino što istražitelji imaju od nestalog zrakoplova su poneki njegovi dijelovi, koji su isplivali na istočnim obalama Afrike te slabe digitalne signale koji mogu upućivati na mjesto pada.
Bez pronalaska nema isplate
Ipak, više od deset godina nakon nestanka, potraga za zrakoplovom mogla bi uskoro biti nastavljena. Načelno su to dogovorile malezijske vlasti s privatnom kompanijom Ocean Infinity, koja je već pretražila velik dio oceanskog dna u područjima za koja se tada smatralo da možda kriju olupinu leta MH370. I ovog puta kompanija je ponudila da će obaviti potragu, a potom naplatiti svoje usluge samo u slučaju pozitivnog rezultata. Naknada koju im je Malezija načelno pristala platiti je 70 milijuna dolara.
Ocean Infinity američka je kompanija koja će dno oceana pretraživati svojim robotskim podmornicama tijekom 18 mjeseci. Pretražit će oko 15.000 km2, a u slučaju "značajnog otkrića" naknada bi im mogla iznositi i 112 milijuna dolara. Ovoga puta koncentrirat će se na novo područje, na koje kao posljednje počivalište zrakoplova upućuju nove analize stručnjaka. Finalni dogovor trebao bi biti postignut tijekom siječnja, a potraga će nakon toga započeti već do travnja sljedeće godine.
Novi tragovi
Tijekom protekle tri godine stručnjaci su analizirali nove moguće tragove, koji sugeriraju da bi nestali zrakoplov mogao biti pronađen na dnu oceana, oko 1560 km zapadno od Pertha. Istraživači su koristili radio tehnologiju WSPR (Weak Signal Propagation Reporter, čita se "whisper") kojom se koriste radioamateri, kako bi došli do novih procjena lokacije.
"Ova tehnologija je razvijena tijekom posljednje tri godine, a rezultati predstavljaju vjerodostojne nove dokaze", izjavili su istraživači. Novi se dokazi navodno poklapaju s podacima Boeinga i analizama tijekova morskih struja koje je provelo Sveučilište Zapadne Australije, na temelju lokacija otkrivenih krhotina pronađenih na obalama Indijskog oceana.
Kada zrakoplov leti preko područja pokrivenog radijskim signalom WSPR, on te signale ometa, a zapisi o tome su pohranjeni u globalnoj bazi podataka. Studija je koristila 125 takvih smetnji otkrivenih u signalima, kako bi pomogla u praćenju putanje zrakoplova više od šest sati nakon jednog od njegovih zadnjih radijskih kontakata. Na temelju toga došlo se i do nove lokacije, gdje će sada vjerojatno biti ponovno u akciju krenuti robotske ronilice.