Zbog sve češćih turbulencija, avioprijevoznici mijenjaju protokole posluživanja hrane

Singapore Airlines i Korean Air donijeli su odluke kojima će pokušati smanjiti utjecaj nepredvidivih turbulencija u letu na sigurnost putnika

Sandro Vrbanus srijeda, 3. srpnja 2024. u 16:00

Tema turbulencija zraka, koje značajno i sve češće utječu na letove putničkih zrakoplova, ponovno je aktualna. Nakon ozbiljnog incidenta iz svibnja ove godine, na letu Singapore Airlinesa SQ321, ovog je tjedna (nedugo nakon što smo i sami pisali o turbulencijama) zabilježen još jedan. Ovog puta "žrtva" je bio let španjolske kompanije Air Europa UX045 iz Madrida za Montevideo. Njihov Boeing 787-9 Dreamliner prisilno je sletio ovoga ponedjeljka u brazilsku zračnu luku Natal zbog značajnih turbulencija.

Nakon 20-ak minuta lakših podrhtavanja zrakoplov je bio propao oko 400 metara, što je mnoge putnike iznenadilo. Oni, koji u tom trenutku nisu bili vezani, najgore su prošli i udarali u strop kabine ili odjeljke za prtljagu. U incidentu je bilo ozlijeđeno čak 30 putnika.

Posljedice turbulencija na letu UX045 📷 X / screenshot
Posljedice turbulencija na letu UX045 X / screenshot

Servis završava ranije

Svi ovi događaji, kao i činjenica da su pojave turbulencija u letovima sve češće, nagnalo je avioprijevoznike na hitne promjene. Singapore Airlines još ranije je objavio da će prekinuti posluživanje hrane i pića u svojim zrakoplovima u svim slučajevima, kad je u kabini uključen signal za obvezno vezivanje putnika.

Ovog tjedna sličan potez povlači i Korean Air, koji je objavio da će promijeniti procedure za kabinsko osoblje, s ciljem minimiziranja utjecaja turbulencija na putnike i posadu. Od sada će na srednje dugim i dugim relacijama njihov servis završavati oko 40 minuta prije slijetanja. To je 20 minuta ranije nego dosad.

"Turbulencije su postale trajni i rastući problem u posljednjim godinama, a broj incidenata povezanih s njima u prvom tromjesečju 2024. udvostručen je u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Turbulencije postaju sve češćima, posebice za vrijeme spuštanja zrakoplova, zbog velikih temperaturnih razlika na različitim visinama", pojašnjava južnokorejski avioprijevoznik svoju odluku o ranijem završetku servisa.

Napominju i da njihovi piloti pale znakove obveznog vezivanja u svim slučajevima, kad god lete kroz područje na kojem se turbulencije očekuju. Međutim, turbulencije u vedrom zraku nepredvidive su i česte, pa svim putnicima preporučuju korištenje sigurnosnog pojasa tijekom cijelog leta.