20 godina Infinuma: od studentske ideje do globalne IT kompanije
Uz dva desetljeća iskustva danas Infinum surađuje sa svjetski poznatim brendovima i zapošljava gotovo 400 ljudi u devet ureda diljem svijeta te preuzima strane agencije

U doba osnivanja Infinuma, iPhone još nije postojao, Instagram nije bio ni u povojima, a 3D printanje se smatralo znanstvenom fantastikom. Danas jedna od najvažnijih i najvećih domaćih IT kompanija slavi 20 godina uspješnog rada, a sve je počelo s dvojicom ambicioznih studenata – Tomislavom Carom i Matejom Špolerom – koji su još na FER-u počeli raditi na svojoj budućoj firmi.
Vođeni znatiželjom
Danas, 20 godina poslije, Infinum je ne samo lider na hrvatskom IT tržištu, nego globalno prepoznata kompanija koja surađuje sa svjetski poznatim brendovima i neumorno se širi u regiji, zapadnoj Europi, Ujedinjenom Kraljevstvu i SAD-u. Zapošljavaju gotovo 400 ljudi u devet ureda i njeguju snažnu kulturu transparentnosti, otvorenosti i društvene odgovornosti.
"Kada su Tomislav i Matej pokrenuli Infinum, prvenstveno su bili vođeni znatiželjom i željom da rade stvari na svoj način. Ubrzo su oko sebe počeli okupljati ljude sa sličnim pogledima i tako je nastala zajednica u kojoj i 20 godina kasnije dijelimo interes za tehnologiju i ambiciju da izgradimo nešto dobro. Iza nas su desetljeća učenja, izazova i rezultata na koje možemo biti ponosni, ali drago mi je da i dalje razmišljamo kao na početku, otvoreno, iskreno i s voljom za napredak. Spremni smo za idućih 20 godina", rekao je aktualni izvršni direktor Infinuma Nikola Kapraljević.
Kapraljević i današnji CCO Josip Bišćan bili su, uz osnivače, bili prvi zaposlenici Infinuma, a uskoro im se pridružila i Tamara Momčilović Lah, koja je preuzela vodstvo slovenskog ogranka kompanije, funkciju na kojoj je i danas. Počeli su s programiranjem i dizajnom, a s vremenom proširili usluge kako bi obuhvatili cijeli proces izrade digitalnih proizvoda – od oblikovanja strategije do testiranja i osiguravanja kvalitete. Kako se uvijek vode načelima inovacije i aktivnog praćenja trendova, danas njihovi stručnjaci također raspolažu znanjem i vještinama u sferama umjetne inteligencije, interneta stvari, kibernetičke sigurnosti i digitalne pristupačnosti.
Društvena odgovornost
Osim što izrađuje inovativne digitalne proizvode za neke od najpoznatijih svjetskih brendova kao što su Philips, Porsche, NHL i Citi te regionalne koji uključuju RBA, A1, HT, Erste banku i druge, Infinum kontinuirano ulaže u obrazovanje i zajednicu. Tako su pokrenuli Infinum Academy, program besplatne edukacije iz razvoja i dizajna digitalnih proizvoda koji uspješno provode već 10 godina. Kroz njega su educirali preko 500 perspektivnih polaznika koji danas manjim dijelom rade u Infinumu, a većinom u drugim kompanijama diljem Hrvatske i svijeta.
Posljednjih 15-ak godina također aktivno podržavaju i organiziraju različite tehnološke i srodne meetupe na mjesečnoj bazi. Kroz zakladu Infinum Foundation svake godine doniraju dio profita u humanitarne i društveno korisne svrhe, a glavni fokus zaklade su stipendije učenicima srednjih škola nižeg socioekonomskog statusa, kojih ove godine imaju u programu 15. Infinum je također osmerostruki dobitnik nagrade Najbolji poslodavac, a tu su titulu osvajale i kompanije koje su proizašle iz Infinuma – Productive i Porsche Digital Croatia.
Danas Infinum ima urede u Hrvatskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Sjevernoj Makedoniji, Nizozemskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama. Početkom ove godine preuzeli su agenciju iz Amsterdama, a prije godinu i pol njujoršku agenciju, s kojom su u kratkom vremenu udvostručili promet u SAD-u. Nastavljaju sa strategijom rasta, posebno se fokusirajući na tržišta zapadne Europe i SAD-a.