Apple, Amazon, Microsoft ili Alphabet – tko će prvi do tržišne vrijednosti od bilijun dolara?

Četiri velikana svjetske tech scene ujedno su i četiri javna dionička društva s najvećom tržišnom kapitalizacijom u svijetu

Sandro Vrbanus petak, 1. lipnja 2018. u 07:00

Microsoft je ovih dana zabilježio porast cijene svoje dionice na rekordne razine. Približavajući se razini od 100 dolara ukupna tržišna kapitalizacija (zbroj vrijednosti svih dionica) ove kompanije premašila je 750 milijardi dolara, te je time Microsoft nakon više od tri godine "prešišao" Googleovu krovnu kompaniju Alphabet – čija je kapitalizacija na današnji dan oko 740 milijardi američkih dolara.

Ovime je Microsoft zasjeo na treće mjesto najvrjednijih kompanija u svijetu i pogurao Alphabet na četvrto mjesto. I prva dva mjesta na ljestvici najvećih kompanija pripadaju onima iz tehnološkog sektora, Appleu i Amazonu. Apple je na čelu ove liste već duže vremena i neko se vrijeme činio nedodirljivim. Danas mu kapitalizacija iznosi 923 milijarde dolara, a cijena dionice mu, uz nešto veće oscilacije, raste već više od dvije godine.

No, na drugom mjestu ubrzano mu se približava Amazon, koji je samo od početka ove godine zabilježio porast cijene dionice od gotovo 50%, te preko 100% od početka 2017. Trenutačno kompanija Jeffa Bezosa (inače upravo zbog spomenutog porasta cijene dionice najbogatijeg čovjeka na svijetu) iznosi 782 milijarde dolara, i ne čini se da bi na tome mogla stati.

Bilijun: milijun milijuna, ili tisuću milijardi ako vam je tako draže – jedinica je iza koje slijedi 12 nula.

Zbog svega gore navedenoga, prilično se otvorenom čini utrka do "magične granice" – niti jedna kompanija u povijesti nije do sada na američkim burzama imala ukupnu vrijednost dionica od jednog bilijuna dolara.

Najbliže tomu do sada bio je Apple u nekoliko navrata, a posljednjim financijskim rezultatima i činjenicom da je legendarni investitor Waren Buffett povećao udio svojeg Berkshire Hathawaya u ovoj kompaniji za 250 milijuna dionica, mitska se brojka više ne čini tako dalekom. Pogotovo ako znamo da nam sljedećeg tjedna slijedi WWDC, a tijekom jeseni i predstavljanje nove linije iPhonea – čini se kako je, ne dogodi li se nešto nepredviđeno, Apple na najboljem putu da već ove godine dostigne taj cilj.