Apple postao najprodavaniji proizvođač pametnih telefona u Europi
Apple je tijekom posljednjeg kvartala 2023. godine zasjeo na vrh liste najprodavanijih proizvođača pametnih telefona u Europi, ponajviše zbog velike potražnje za aktualnim Pro modelima
Prema najnovijim podacima koje je objavila analitička tvrtka Canalys, Apple je tijekom posljednjeg kvartala 2023. godine zasjeo na vrh liste najprodavanijih proizvođača pametnih telefona u Europi. Uspjeh američkog giganta potaknut je snažnom potražnjom za modelima iPhone 15 Pro i Pro Max tijekom blagdanskog razdoblja, iako je Samsung zadržao vodeću poziciju za cijelu 2023. godinu.
Naime, ukupno tržište zabilježilo je isporuku 129,8 milijuna uređaja tijekom kalendarske godine, što je za 8 posto manje u odnosu na 140,8 milijuna jedinica u 2022. godini. Canalys, međutim, predviđa da će Europa sljedeće godine vidjeti jednoznamenkasti rast, potaknut nadolazećim ciklusom obnove uređaja kupljenih tijekom pandemije.
Visokokvalitetni pametni telefoni zauzeli su rekordni udio na cjelokupnom europskom tržištu u četvrtom kvartalu 2023. godine. Prema Runaru Bjorhovdeu, analitičaru u Canalysu, gotovo 40 posto svih isporuka odnosilo se na mobitele koji koštaju više od 800 dolara. Tri četvrtine tih uređaja bili su iPhonei, dok je Samsung zauzeo samo 16 posto udjela.
Nadalje, Apple je tijekom četvrtog kvartala 2023. zadržao gotovo nepromijenjenu količinu isporuka, a Samsung i Xiaomi su doživjeli veliki pad, što je na koncu i omogućilo američkoj tvrtki da se popne na vrh.
Među prvih pet ponovno se našao Honor, a Canalys predviđa da bismo u bliskoj budućnosti trebali očekivati povećanje udjela manjih brendova. To uključuje Oppo, koji je riješio spor oko 5G patenata s Nokijom, omogućavajući kineskom proizvođaču ponovno uvođenje svojih uređaja na glavna europska tržišta.
Previđaju, također, da će proizvođači povećati fokus na korisničko iskustvo s umjetnom inteligencijom, naglašavajući personalizaciju, interakciju s ekosustavom, produktivnost i zabavu. Međutim, iz Canalysa smatraju da bi ulaganje u AI trebalo biti popraćeno edukacijom potrošača o maksimiziranju snage AI značajki na mobitelima, inače proizvođači možda neće vidjeti snažan povrat na svoje prvotne investicije.