Gasi se Argo AI, startup za robotaksije s podrškom Forda i Volkswagena

Unatoč investicijama većima od 3,6 milijardi dolara, američka kompanija za tehnologije autonomne vožnje prestat će s radom, dok će dio zaposlenika prijeći u dosadašnje partnerske tvrtke

Sandro Vrbanus četvrtak, 27. listopada 2022. u 11:20

Osnovan 2016. godine, američki startup Argo AI slovio je posljednjih godina za jednog od glavnih igrača u području razvoja algoritama za autonomnu vožnju. Njihovi samovozeći taksiji samo ove su godine stigli na ulice nekoliko američkih gradova, a istaknuti partneri u tom procesu bili su im Ford, Volkswagen i Lyft. Ford je u njih tijekom proteklih pet godina uložio milijardu dolara, a Volkswagen čak 2,6 milijardi 2020. godine. S tim ulaganjima, i zauzvrat prodanim vlasničkim udjelom od 42%, Argo AI je bilježio ukupnu vrijednost svoje kompanije od čak 7,25 milijardi dolara.

Njihovih više od dvije tisuće zaposlenika razvijalo je platformu za potpuno autonomnu vožnju Argo Drive, savladavalo izazove poput vožnje noću i po zahtjevnim vremenskim uvjetima, a još prije tjedan dana hvalili su se svojim postignućima u autonomnoj vožnji po autocesti te mogućnostima lidara za stvaranje realistične slike prometne situacije. No, onda je iz Forda objavljena neugodna vijest – Argo AI bit će ugašen.

Svatko svojim putem

Izvori iz Forda i Volkswagena potvrdili su da Argo AI više neće postojati kao samostalan entitet, a njezini dijelovi bit će integrirani u te dvije kompanije. Dio zaposlenika dobit će ponude za prelazak u Ford ili VW, a svima će biti isplaćene izdašne otpremnine. Ford i VW već su najavili kako će u svojim knjigama ulaganje u ovaj startup otpisati kao gubitak.

U Fordu kažu da više neće ulagati u tehnologije autonomne vožnje za robotaksije, već će se fokusirati na aktivne napredne sustave pomoći vozaču s autonomijom razine 2 i 3. Zatreba li im nešto više od toga, skloniji su kupnji tehnologije od vanjskih dobavljača: "Optimistični smo oko autonomije razine 4, ali profitabilna i masovno proizvedena potpuno autonomna vozila još su daleko i smatramo da ne moramo nužno sami stvarati tu tehnologiju", kažu iz Forda.

Volkswagen nije odustao od autonomne vožnje. Zaustavljanjem ulaganja u Argo AI, orijentirat će se na suradnju s Boschom i kineskim Horizon Roboticsom. Lyft, kao dosadašnji vlasnik 2,5% udjela u Argu, također kaže da nastavlja s razvojem autonomnih taksija u suradnji s preostalim partnerima, od kojih se ističu Hyundaijev Motional i Alphabetov Waymo.