Hrvatska tvrtka razvila rješenje za ulaznice koje mogu poslužiti i kao razne vrste kartica

Moje karte razvile su koncept polivalentne odnosno hibridne kartice na beskontaktnoj RFID tehnologiji, što je sofisticirana funkcionalnost, koju na domaćem tržištu ima samo platforma Ticket Box

Dragan Petric petak, 3. studenog 2023. u 11:12

To što pojedini pop-izvođači rasprodaju velike koncertne prostore, sigurno nije posljedica kampiranja poklonika pred blagajnama koje se otvaraju u cik zore, nego njihove spremnosti da na računalu ili smartfonu dovoljno brzo uđu u neku platformu za prodaju ulaznica i realiziraju kupnju prije nego što razočarano pročitaju onaj pobjedonosni medijsko-poslovni usklik "Sold Out!".

Klasična distribucija koja podrazumijeva prodaju ulaznica na fizičkim prodajnim mjestima kao što su kiosci, benzinske postaje, turističke agencije, trgovački lanci i druga definitivno odumire. Udio prodaje na fizičkim prodajnim mjestima u padu je već nekoliko godina, a tom negativnom trendu dodatno ubrzanje dala je pandemija covida, koja je u prvi plan gurnula internetsku prodaju.

Takve prodajne web platforme donose klijentima mnoge prednosti: niže troškove u odnosu na prodaju putem distributera, potpunu kontrolu nad online prodajom u realnom vremenu, upravljanje vlastitim prodajnim kanala iz jednog mjesta, prikupljanje podataka o online kupcima, uporabu prikupljenih podataka u marketinške svrhe, ekskluzivne ponude samo za kupce s promo kodovima, ekskluzivne ponude samo za članove, plaćanje s prepaid karticom koje izdavatelj je, na primjer, klub ili kazalište, opciju prakticiranja crosssalea i upsalea mehanizama prodaje i mnoge druge.

Tipični predstavnici te djelatnosti na domaćem tržištu su Eventim, Entrio, Ulaznice.hr a u zadnjih nekoliko godina u distribuciji ulaznica pojavljuju se i novi igrači kao što je i platforma Moje karte iz Rijeke. Taj portal sve više razvija i svoja originalna softverska rješenja koja nadograđuju osnovnu ulogu platforme. 

Ono što Moje karte izdvaja od konkurencije jest mogućnost paralelne prodaje svih slobodnih mjesta na svim kanalima prodaje. U rješenjima koja nude konkurenti na domaćem tržištu treba izdvojiti mjesta za online prodaju pa se ona ne mogu prodavati i na lokalnoj blagajni. Kupci na online kanalu ne mogu birati između svih slobodnih mjesta, već samo između onih mjesta koja se mogu kupiti online. Često to nisu najbolja mjesta, jer ih drži lokalna blagajna za svoju prodaju. Moje karte nadilaze taj problem.

Razvili su vlastito rješenje Ticket Box. Posrijedi je najkompletnije ticketing rješenje za upravljanje događanjima i prodaju ulaznica s obzirom da svi kanali prodaje djeluju povezano, a ulaznice se kupuju u vlastitom web shopu svakog organizatora,  preko platforme Ticket Box. Svakom organizatoru dostupan je i CRM za upravljanje bazom korisnika.

Polivalentna integrirana digitalna platforma Ticket Box danas koristi petu generaciju softvera iz njihovog razvoja, koji kontinuirano traje već od 1990. godine. Platformu jednako uspješno i učinkovito koriste kazališta, opere, muzeji, galerije, koncertne dvorane, kinodvorane, sportski klubovi, nacionalni sportski savezi, organizatori festivalskih događanja, upravitelji turističkih i drugih atrakcija, organizatori poslovnih priredbi i drugi.

Prva generacija programskih rješenja za OS MS Windows 98 koristila je bazu podataka Paradox. Client-server model, koji se koristio u tim aplikacijama, brzo se pokazao kao neprimjeren za skromne telekomunikacijske mogućnosti na jednoj (ISDN linije) te relativno velike baze podataka koje su obrađivala naša rješenja na drugoj strani pa smo počeli istraživati ne samo druge relacijske baze podataka već i tzv. Tier 3 softversku arhitekturu.

Nova generacija programskih rješenja koja su stavljana u produkciju negdje između 2001. i 2003. godine bila je razvijena za OS MS Windows 2000 i bazu podataka SQL InterBase koristeći Corba middleware.

U 2002. godini je lansirana open source relacijska baza podataka SQL Firebird koja se je pokazala boljom solucijom od SQL InterBasea. U migraciju na novu bazu podataka trebalo je uložiti mnogo resursa i puno toga promijeniti, ali u 2004. već su stavljena u produkciju prva rješenja za OS Windows koja su koristila open source relacijsku bazu podataka SQL Firebird te Corba middleware, s napomenom da su za Corba mw već tražili suvremeniju alternativu u svijetu open source rješenja.

Alternativu za middleware Corba pronašli su u KBM middlewareu koji se je pokazao ne samo puno elegantnijim za uporabu već je donosio i puno bolje performanse pa su u svim programskim rješenjima Corba middleware zamijenili s KMB middlewareom. Sustavno okruženje u kojem razvijaju rješenja u Borland Delphiju, koristeći relacijsku bazu podataka SQL Firebird i multi tier arhitekturu s KBM middleware koriste još i danas.

U zadnje dvije godine istražuju novu softversku REST arhitekturu koju smo u nekim rješenjima već operativno implementirali. REST arhitektura bit će tako glavna sustavna promjena u petoj generaciji polivalentne i potpuno integrirane ticketing platforme. Za razvoj web rješenja koriste PHP i HTML.

U konkurentnim rješenjima prodaja pojedinih predstava ili utakmica nije omogućena dok traje prodaja godišnjih pretplata. Isto tako, kad jedanput započne prodaja pojedinih predstava ili utakmica kupci više ne mogu kupiti godišnju pretplatu. Paketiranje utakmica je, doduše, česta prodajna strategija u sportu, ali u konkurentnim rješenjima ne mogu se istovremeno prodavati paketi ulaznica za sve domaće utakmice europske lige i ulaznice za pojedine domaće utakmice europske lige. S Ticket Boxom to se može raditi.

"Osim Hrvatske i Slovenije poslujemo i na tržištima Velike Britanije, Srbije, Egipta, Ujedinjenih Arapskih Emirata, a uskoro lansiramo jedan veliki projekt i u Jordanu. Na tim tržištima pokrivamo širok spektar djelatnosti, prilagođavamo klijentima rješenja i funkcionalnosti  ovisno o njihovim potrebama, a često poslujemo i s lokalnim partnerima prema white label poslovnom modelu u kome pružamo softversko rješenje, a partner brand i ime. Kontinuirano pratimo ponašanja krajnjih korisnika, potrebe na tržištu i  osluškuju želje naših klijenata, te razvijamo prilagođena rješenja za svoje klijente", kaže direktor tvrtke Zoran Bistrički.

Na primjer, razvijena je opcija za nogometni klub Hajduk Sidi na moje misto. Posrijedi je opcija klupskog web dućana koja omogućava vlasnicima sezonskih pretplata da ustupe svoje mjesto na stadionu ako ne mogu doći na utakmicu, a ustupljena mjesta programsko rješenje automatski vraća u slobodnu prodaju. Posrijedi je stopostotna automatizirana funkcionalnost web dućana koja se automatski starta čim netko u prodaji klikne i na konkretnoj utakmici dopusti tu opciju.

Također, Moje karte razvile su koncept polivalentne odnosno hibridne kartice na beskontaktnoj RFID tehnologiji koja može proizvoljno kombinirati svojstva godišnje pretplate, članske kartice, kartice vjernosti, prepaid kartice i access control ključa, što je sofisticirana funkcionalnost, koju ima na domaćem tržištu samo platforma Ticket Box. Rješenje je implementirano na temelju integracije platforme za upravljanje prodaje ulaznica s CRM platformom Salesforce, koja se koristi za upravljanje baze za više od 100 tisuća članova Hajduka.

Koriste se beskontaktne kartice MIFARE s 13,56 MHz RFID čipom i tvorničko pretprogramiranim identifikacijskim brojem zajedno s inovativno osmišljenim konceptom prema kome se mogu na svaki identifikacijski broj kartice putem Ticket Boxa povezati svojstva Membership, Season Ticket, Prepaid, Loyalty i Access Control Key. U pitanju je polivalentna, odnosno hibridna pametna kartica, a svaki vlasnik kartice sam može odlučiti za koje će je sve namjene koristiti. Zasad se RFID kartice koriste kao sezonske ulaznice a njihova beskontaktna uporaba olakšava i ubrzava prolazak kontrole ulaza. Dinamika uvođenja dodatnih svojstava na hibridne kartice u rukama je uprave kluba. Ova novost uvedena je u Hajduk početkom sezone 2023/2024.

Integracija prodajne platforme Ticket Box  CRM platformom Salesforce odvila se u dvije faze. U prvoj fazi razvijen je API za automatsku razmjenu podataka o aktivnim članovima između Salesforcea i Ticket boxa. Rezultat te faze bilo je puno jednostavnije pa i brže online kupovanje u zatvorenom režimu members only, prema kojemu je kupovina karata dozvoljena samo članovima. Bolje iskustvo online kupovanja rezultiralo je u znatnom povećanju udjela online kupovina te smanjenju redova na Poljudu. U drugoj je fazi API za automatsku izmjenu podataka proširen pa sada Salesforce od prodajne platforme Ticket Box ažurno zaprima i pohranjuje podatke o kupovinama svojih članova, koji se koriste za dalje marketinške aktivnosti.